Dtum
Login with Facebookk
1911 | December

A fővárosi pályaudvarok rendezése

A fővárosi pályaudvarok rendezésének kérdésében Dr. Havass Rezső kir. tanácsos a főváros törvényhatósági bizottságának legagilisabb tagja interpellált, melyet általános helyesléssel fogadtak. 

Fővárosunk világvárosias fejlődését kétségbe vonni nem lehet, de azt sem tagadhatjuk, hogy ennek a fejlődésnek vannak itt-ott akadályai, amelyeken csak nagy nehezen tudunk átzökkenni. 

Egy ilyen megrekedt kérdésünk a fővárosi pályaudvarok rendezésének a kérdése, amelynél fontosabbat a főváros ipari és kereskedelmi érdekeit s ezzel kapcsolatosan a főváros jövőjét tekintve, alig tudunk elképzelni.

Mindenki tudja, hogy pályaudvaraink fekvése egyáltalán nem felel meg az igényeknek s hogy a pályaudvaraink annyira szükek, hogy már-már képtelenek a forgalmat lebonyolitani, ami végzetes katasztrófáknak lehet előidézője. Ez a sulyos helyzet három szempontból: az országos vasuti forgalom és a fővárosi helyi forgalom szempontjából van Budapestre káros kihatással. 

Tudjuk, hogy gróf Széchenyi István agyában született meg az eszme, hogy Budapestet kell Magyarország forgalmának központjává tenni, hogy közlekedési politikának is Budapestet tegye a nemzet szivévé, amelyből a lüktető erő szétsugárzik az egész országba. Ezt az eszmét törekedtek megvalósitani közlekedési politikánk eddigi irányitói, s ennek az eszmének köszönheti Budapest mai nagyságát . 

Hogy a fővárosban lebonyolitásra kerülő vasuti forgalomra nézve mily káros hatással vannak a mai szük és hiányos berendezésü pályaudvarok, arról a budapesti kereskedelmi és iparkamarának, az Országos Iparegyesületnek s a nagyközönségnek sürün felhangzó panaszai tanuskodnak. 

Ami végül a fővárosi helyiforgalom szempontját illeti, szomoruan tapasztaljuk, hogy a pályaudvarokhoz vezető sinhálózat valósággal bilincsekbe szoritja helyi forgalmunkat s annak a kültelkek felé való szabad fejlődést a legnagyobb mértékben megneheziti.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Mini galéria
A budapesti vas- és fémipari kiállítás vasúti bemutatója A vasúti mozdony története
Cikk-ajánló
Shakespeare a szerelemről Shakespeare a szerelemről
A „Romeo és Julia” előadásáról beszámolva első szavunk Kosztolányi...
Az optimista Briand Európa gazdasági szövetségének tervén dolgozik Az optimista Briand Európa gazdasági szövetségének tervén...
Szerte a világon a sokat megszenvedett embermilliók kiujuló...
Az első Brooklands verseny Az első Brooklands verseny
Az első Brooklands verseny március hó 25-én tartatott meg. A változó...
Rendőrségi följelentés és bonyolult válópör a keddi világitási-üzemzavar miatt Rendőrségi följelentés és bonyolult válópör a keddi...
A mult hét keddjén bekövetkezett világitási üzemzavar, mikor a...
Faragó Sándor darabja az Új Színházban Faragó Sándor darabja az Új Színházban
A napi sajtóban ennek a darabnak mint tisztán irodalmi drámának...
Magyarország teniszbajnoksága Magyarország teniszbajnoksága
Amikor a magyar teniszgárda a párisi olimpiász alkalmával már az első...
Színes hírek Színes hírek
A lóhus-fogyasztás Párisban folyvást növekedik. Kezdetét 1862-ben...
MTK – Vas- és fémmunkások SC 4:0 (1:0) MTK – Vas- és fémmunkások SC 4:0 (1:0)
Minden ízében érdekfeszítő, heves mérkőzés, amely bár kimenetele nem...
A korcsolyázás az olympiádon A korcsolyázás az olympiádon
Lehetetlen hitelt adnunk azon mind tartósabb jellegű híreknek, hogy...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98