Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A páholyok, a földszint s a karzat közönsége, kétszázezer gyászoló, szomorú ember közt Blaha Lujza temetésén. Blaha Lujza temetésén közel kétszázezer ember szorongott a pesti utcákon, a Nemzeti Színház körül. Öregek, fiatalok, fejkendős asszonyok és elegáns divathölgyek, munkások...
ROVATOK
A kormány rekonstrukció a frankügy kirobbanása óta gyakran visszatérő, de mindenkor megcáfolt híre a politikának. Vasárnap azonban olyan jólértesült helyeken és olyan komoly formában beszéltek a kormány egy-két...
Végre megalkudtunk az osztrák sógorral. A magyar kormány megbizottai hazajöttek Bécsből s tarisznyájukban van az osztrák-magyar kereskedelmi egyezmény. Hosszú volt az alku. Egy éve huzódik, nem a mi hibánkból. Elég...
A magyar születésű „legnagyobb német riporter” Békéscsabán „felfedezte”, hogy Albert Dürer német festő – magyar volt
A német könyvpiac legnagyobb kritikai és közönség-sikerét ebben...
A természet titkainak, csodáinak a megismerésében nagyot haladt az a korszak, amelyben mi élünk. Amiröl a letünt korszakok nem egészen épeszünek tartott rajongói álmodoztak azokból már igen sok megvalósult, középkor...
Vasárnap délelőtt és délután a Műegyetem vívótermében bonyolította le a BEAC ifj. Halász Zsiga-emlékversenyt. A klasszikus főiskolai csapatverseny minden ízében méltó volt a jeles főiskolai vívó s a jó barát emlékéhez....
Politika
Sztrache főügyész kijelentette, hogy Zadravetz püspök ellen az...
Munkatársunk vasárnap délután fölkereste dr. Sztrache Gusztáv...
Gazdaság
Kultúra
Kultúra
Gazdaság
Sport
Magyarország 1925. évi atlétika bajnokságai
Érdekesség és eredmények tekintetében a bajnokságok második napja...
Gazdaság
Viharos értekezlet az exporttárgyalások sikertelensége miatt
Szombaton Bécsben eredmény nélkül félbeszakították az osztrák-magyar...
Kultúra
Tudomány-technika
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.