Dtum
Login with Facebookk
1920 | Március

Légi omnibusz

A repülőgép tényleg a háboru alatt fejlődött azzá, hogy most már csakugyan a békés fejlődés szolgálatába lépett. A világnemzetek sorra igyekeznek a légi uton való rendszeres közlekedés terére átvinni a repülőgép tökéletesített formáját s nem az én véleményem, hanem a semleges államok állítják, hogy kár, hogy Németország a nemzetek versenyében nem vettek részt.

Az a versenyzés, amelyet a német tudás, energia és szivósság üzött volna, kétségen kívül a repülés technikájának a javára szolgált volna. Most csak a francia, angol és amerikai ipar versenyeznek olyan repülőgéptipus megépítésén, amelynek segélyével a rendszeres légi közlekedés kérdése meg volt oldva.

Amerikában egy milwankeei mérnök Alfréd W. Lawson kormánymegbízásból a New-York-San-Francisko közötti légi-út rendes járóművéül megépítette a 26 személy befogadására alkalmas légi omnibuszát. Ennek a képét, helyesebben belső berendezésének mást látja itt az olvasó. A gép 50 láb hosszu (mintegy 16 méter) két, „Liberty-motorja van, amelyeken mindegyike 400 lóerős. A szárnyak fesztávolsága 95 láb (mintegy 30 méter) A törzsbe van beépítve a 26 személy számára alkalmas 7 láb széles és 7 láb magas kabin.

A gép teljesen elkészült, s már még is tartották a próbarepülést Milwankee-ban. A repülés angol mértföldre szólt (egy angol mértföld – 1600 méter) és ehez 58 perc időre volt szüksége a gépnek. Ez a sebesség óránkénti 166.11 kilóméternek felel meg. Ahhoz tehát, hogy az ember New-Yorkból San-Franciskoba jusson az eddigi négy napos vasúti utazás helyett talán huszonnégy órára sem lesz szükség.

A légiut bizonyára a legfontosabb városokat-leszállóhelyül jelöli meg, s ez is amerikai módon történik. Három repülőgép-pár fog közlekedni s mindegyik más és más városban száll le. Két esetben három állomást számítva egy-egy utra, ugy hogy kilenc leszálló, illetve felszálló helye lesz a vonalnak.
A légi-omnibusz személyszállításon kívül természetesen postát is szállít, amely az amerikai üzleti élet nézőpontjából hihetetlenül fontos. Naponként kapni meg azokat a leveleket San-Franciskoból vagy New-Yorkból, amelyeket ma még csak ötödnap tud a leggyorsabb postaszolgálat kézbesíteni, lényegesen befolyásolja a kereskedelmi életet.

Szomoru szemekkel nézzük a külvilág fejlődését, vérző szívvel látjuk, hogy ott künn mi folyik, mi folyik, mi történik, mert eszünkbe jut, hogy itthon még mindig nem dolgozunk.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
A járvány utja A járvány utja
Beszéljünk most a front mögötti harcok egyikéről, a járványokról. A...
Pusztít az árvíz Pusztít az árvíz
Zalaegerszegről jelenti telefónon a Hétfői Napló tudósítója:...
A szerep, a kutya és a hála
A történet rövid, de az eleje visszanyulik a mult színi évad végére....
Jégtörő hajók Jégtörő hajók
Az ember a természettel, hol övédelemből, hol dicsvágyból: de mindig...
A Pál-utczai fiúk. A Pál-utczai fiúk.
Fiatal iróink között a fővárosi életnek legalaposabb ismerője, Molnár...
Harc a homokviharban, a gépkocsi a sivatagban Harc a homokviharban, a gépkocsi a sivatagban
A sivatagban sokszor százkilométerekre nem lehet mást találni, mint...
A világ leghatalmasabb atletikai klubja A világ leghatalmasabb atletikai klubja
Most bocsátotta ki a New-York Athletic Club évi jelentését, amelyből...
Barcsai-Fehér Géza - Michel Angelo
A szirt előtt, a zúgó ár felett Merengve szőtt nagy álomképeket: ...
Adótisztviselők kongresszusa Adótisztviselők kongresszusa
Mintegy háromszáz adóhivatali tisztviselő jött össze Budapesten és a...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98