Dtum
Login with Facebookk
Címlap
VEZÉRCIKK
1923-ban túlszárnyalták a repülőgép összes eddigi rekordjait. Franciaországban elérték repülőgéppel a 11.145 m. magasságot, az Egyesült-Államokban elérték a 429.025 km óránkinti sebességet, a 37 óra 51 perc 13 mperc repüléstartamot és az 5300 km-nyi repüléstávolságot 1914-ben a magassági...
DÍJAINK
Az év honlapja 2010 eFestival 2010
ÚJDONSÁGOK
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
Kedves Olvasók! 10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
ROVATOK
Cikk-ajánló
Írók a háborúról Írók a háborúról
Anatole France, a francia hadsereg legöregebb önkéntese - akit...
Király Pál országos rekord alatt győzött a marathoni-futásban Király Pál országos rekord alatt győzött a marathoni-futásban
Négy óra hét perckor 11 kiváló hosszútávfutónk indult neki a 42.195...
 Mi hiányzik a miskolci beszédben Mi hiányzik a miskolci beszédben
Bethlen István gróf miniszterelnök miskolci beszéde valószinüleg nem...
A „Hangya” közgyűlése A „Hangya” közgyűlése
A Hangya Termelő-, Értékesítő- és Fogyasztási Szövetkezet az elmult...
A malom alja A malom alja
Ellenségei se tagadhatják, hogy Bethlen István kemény munkát...
Méregdrága minden, de mulatni nem lehet Méregdrága minden, de mulatni nem lehet
A ligeti szórakozóhelyek közt mindig keresett hely volt a Jardin de...
A magyar tápszer csodája  , a pörkölt cikoriapor A magyar tápszer csodája , a pörkölt cikoriapor
Olyan mint egy előkelő szanatórium a Kőbányai Polgári Serfőző és...
Sári biró Sári biró
Móricz Zsigmond vígjátéka, melyet a minap adtak elő nagy figyelem és...
Halasy dr. holtverseny után vívta ki első helyét Halasy dr. holtverseny után vívta ki első helyét
Késő éjjel kaptuk meg utolsó táviratainkat Párisból, amelyek...
Privát Huszadik század
Páholy
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból (Cseke Gábor olvasónaplója) Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója   Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2013|08|01 - Szerző: Cseke Gábor
A népeket, etnikumokat, fajokat megcélzó anekdotizálás, bár sok esetben érzékenységet sértő, túlzó...
Blog
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
2011|06|02 - Szerző: Tánczos G. Károly
Bűnösök vagyunk mi… …akár a többi nép. Ez igaz, de nem jogosít fel bennünket, magyarokat az elhallgatásra, a letagadásra, még akkor sem, ha Cseres...
Kincskeres?
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
1946. október
47 %
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98