
Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
A piaci keresleti-kínálati viszonyokat befolyásoló eszköz a dömping (dumping), melynek során a termékeket a kialakult általános piaci árszínvonal alatt értékesítik. Az általában átmeneti időszakra alkalmazott dömpingár a piacon kialakult árnál lényegesen alacsonyabb, akár az önköltség alatti ár is lehet.
A dömping a kereskedelempolitika eszköze; általában külpiacon alkalmazzák a piacszerzés egyik formájaként, illetve a versenytárs kiszorítására. A dömping sértheti a belső gazdasági érdekeket is, ilyenkor a vámokkal igyekeznek az államok ezt a hatást semlegesíteni.
A dömpinget ma is tisztességtelen versenynek tekintik, a nemzetközi gazdasági szervezetek és az egyes országok a közvetlen és közvetett formái ellen is fellépnek.