Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Tizenegy napos, értékes, sikerekben gazdag szereplés után, hétfőn este bezárta kapuit az 1942. évi Budapesti Nemzetközi Vásár, amelyet ebben az esztendőben, mint háborús Vásárt rendeztek meg. Közel ezer magyar gyáros, iparos, vállalkozó és háziiparos állított ki a Vásáron, amely főként...
ROVATOK
Angol szempontból eddig a legvilágosabb állásfoglalást a második arcvonal problémájával kapcsolatban az Economist cimű lap közli. A figyelemreméltó cikk szószerint a következőket mondja: - Az angol szigetet semmi...
Kállay Miklós miniszterelnök vasárnap a kormány több tagjának kiséretében látogatást tett Zalaegerszegen s a megyeháza közgyülési termében beszédet mondott az egész országot érdeklő időszerü kérdésekről. Vitéz Teleki...
A Horthy Miklósné főméltóságú asszony védnöksége alatt álló művészetsegítési akció idei kiállítását a városligeti Műcsarnok helyiségeiben rendezte. Sajnos olyan évszakban, amely látogatottság szempontjából egyáltalában...
Az ejtőernyősöket szállító gépek sebessége 4-500 kilométer, hatótávolságuk legalább 1000 kilométer. A személyeken kívül legalább 500 kilogramm anyagot is szállítanak. Függetlenül a részükre adott vadászrepülő-biztosításától:...
Szombaton és vasárnap ünnepélyes keretek között a margitszigeti fedett uszodában rendezték Magyarország és Olaszország válogatott női úszóinak mérkőzését. A viadal hőse a fiatal Novák Ilonka, aki ahol indult, ott...
Sport
Ferencváros – Elektromos 1:1 (1:0)
A Ferencvárosból csak két ember hiányzott: Sárosi dr., az ész és...
Gazdaság
Az amerikai képviselőház megszavazta az Anglia megsegitéséről szóló...
Az amerikai képviselőház a lend and lease javaslatot 260:165 szóval...
Bulvár
Kultúra
Politika
Hogyan lett Sztalin müveletlen és névtelen forradalmárból Oroszország...
Az arca az első pillantásra félelmetes: félig ázsiai, félig európai...
Sport
Az olasz hajók bizonyultak legjobbaknak a jubiláris nagyregattán
A Magyar Evezős Szövetség 50 éves fennállása alkalmával megrendezett...
Tudomány-technika
Bulvár
A disszidensek bolseviki szellemmel vádolják a nyilaskeresztes pártot
Leszámolunk a nyilaskeresztespárti becsületrablókkal és a...
Gazdaság
Az anyaggazdálkodás szolgálatába állítják az ifjúságot
A magyar ifjúság korszerű kiképzése érdekében nagyszabású...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.