Dtum
Login with Facebookk
Címlap
VEZÉRCIKK
Nemcsak a világháború után építettek majdnem az összes államok veszélyes határrészeiken betonból és vasból készült erődvonalakat: az erődítés gondolatát a történelem folyamán már a legrégibb időkben is megtalálhatjuk. Az óriási munkával és anyaggal épült, sokezer kilométer hosszú,...
DÍJAINK
Az év honlapja 2010 eFestival 2010
ÚJDONSÁGOK
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
Kedves Olvasók! 10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
ROVATOK
Cikk-ajánló
150 versenyző és 150 néző a hölgyatlétikai bajnokságon 150 versenyző és 150 néző a hölgyatlétikai bajnokságon
A női atlétikai bajnokságok mindkét napja remek sportot hozott. Régen...
Hogyan harcolnak ejtőernyősök és a légi gyalogosok 2. Hogyan harcolnak ejtőernyősök és a légi gyalogosok 2.
Az ejtőernyősöket szállító gépek sebessége 4-500 kilométer,...
Apák, fiuk Apák, fiuk
Jól emlékszem, mert első reveláló benyomásom közé tartozott. A...
Búcsú Móricz Zsigmondtól Búcsú Móricz Zsigmondtól
Milyen életerő volt, milyen gazdag tehetség, milyen nyugodt kitartás!...
Kállay miniszterelnök beszéde Marosvásárhelyen Kállay miniszterelnök beszéde Marosvásárhelyen
Ma már tul vagyunk az első nehézségeken, most már módunk van rá, hogy...
Színház Színház
A színházi évadnak hát megint vége van. Nem tagadjuk, lassan múlt és...
Reguly Antal: „Észak Körösi Csomája” Reguly Antal: „Észak Körösi Csomája”
A végtelen hómezőkön fáradtan, félig vakultan vánszorog két ember. A...
750.000 óra gyáriszolgálat 750.000 óra gyáriszolgálat
A belgrádi Donauzeitung április 10-iki száma rendkivül érdekes...
Trópusi hadjárat Észak-Afrikában 1. Trópusi hadjárat Észak-Afrikában 1.
A napjainkban folyó világmérkőzések nemcsak méreteiben, hanem...
Privát Huszadik század
Páholy
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból (Cseke Gábor olvasónaplója) Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója   Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2013|08|01 - Szerző: Cseke Gábor
A népeket, etnikumokat, fajokat megcélzó anekdotizálás, bár sok esetben érzékenységet sértő, túlzó...
Blog
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
2011|06|02 - Szerző: Tánczos G. Károly
Bűnösök vagyunk mi… …akár a többi nép. Ez igaz, de nem jogosít fel bennünket, magyarokat az elhallgatásra, a letagadásra, még akkor sem, ha Cseres...
Kincskeres?
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
1946. október
47 %
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98