Dtum
Login with Facebookk
HIRDETÉS
1902 | Augusztus

A Magyar folyam- és tengerhajózási rt. 1901. évi zárszámadása

Magyar folyam- és tengerhajózási rt. 1901. évi zárszámadása szerint az üzleti bevételek 4.863,730 koronára rugtak az előző 4.741,619 k. elenében.
Kamatokból befolyt 75,704 korona (1900: 53,151 k), államsegély 900,000 k. és nyereségáthozat 13,638 korona. Az összesen 5.853,094 k. bevételből az üzleti kiadások 4.232,837 k.-ra rugtak (4.256,870 k.) az elsőbbségi kölcsön kamataira 364,590 k. kellett (383,922 korona), értékleirásokara forditottak 875,611 koronát (887,788 korona), a nyereség 364,595 korona az előző évi 163,659 korona ellenében.

A vállalat junius 30-án tartotta évi közgyülését.
Ribáry Sándor elnök meleg részvéttel emlékezett meg a társaság volt elnökének, Széchenyi Pál grófnak elhalálozásáról; inditványára a közgyülés Széchenyi Pál gróf elvesztése feletti fájdalmának a jegyzőkönyvben is kifejezést adott. A közgyülés helyesléssel vette tudomásul az évi jelentést, megadta a felmentvényt, elfogadta az igazgatóság inditványát, hogy az 1901. évi osztalék 7 koronában állapitassék meg és gróf Széchenyi Aladárt az igazgatóság tagjává megválasztotta.

Az elért eredmény az előző évihez képest jelentékeny javulást mutat.
A társaság parkja az elmult évben 17,208 ind. lóerővel biró 43 gőzösből, 146,773 tonna hordképességű 242 drb. uszályhajóból, valamint 74 drb. pontonból, illetve állomási hajóból állott. Hajóinak értéke felszerelés nélkül 14.861,296 k. 70 fill., mig a felszerelés 1.678,743 k. 38 f.-re rug. A gőzösök 4629 menetet tettek 86,634 óra alatt és az út hossza 849206 kilométer volt. A személykilométerek száma 22.948,319, a tonnakilométerekké pedig 292.206,900 volt. A társaság gőzösei ezenkivűl 622 idegen uszályt vontattak, amivel a magán hajózásnak tettek szolgálatot. A szállitott személyek száma 435,337, az áruk sulya 5.985,008 mm.

A társaság tartalékai tiz millió korona alaptőkével szemben 4.782,000 k. 54 fillért tesznek.
A szelvényt a társaság pénztára és a Magyar általános hitelbank váltja be.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


HIRDETÉS
Cikk-ajánló
Áldásadás a vonaton Áldásadás a vonaton
A tengerbe most hanyatlik a Nap. Most fut leggyorsabban a vonatunk ...
Alfonz király azt ajánlja a spanyol főnemességnek, hogy ne nehezitse meg a köztársasági kormány helyzetét Alfonz király azt ajánlja a spanyol főnemességnek, hogy ne nehezitse...
Alfonz király szombaton késő este Londonból visszatért...
Vasárnap ujból véres kommunista zavargás volt Párisban Vasárnap ujból véres kommunista zavargás volt Párisban
A vasárnapi községi választásoknak az adott különös jelentőséget,...
Foul és nem foult Foul és nem foult
Csodálkozással, mondhatnám megütközéssel tapasztalom a hazulról...
A százesztendős elektromótor-Jedlik Ányos emlékezetére A százesztendős elektromótor-Jedlik Ányos emlékezetére
Napjainkban van 100 esztendeje annak, hogy a győri bencés-gimnázium...
A főváros gazdasági és szociális helyzete A főváros gazdasági és szociális helyzete
F. évi január hó 29-én a Józsefvárosi Keresztény Polgárok Körében az...
Nyolcas ikrek születtek egy dunántúli faluban Nyolcas ikrek születtek egy dunántúli faluban
A modern ember nem hisz a csodában. Amit kétszáz évvel ezelőtt...
Az árvák pénze Az árvák pénze
Szegszárdon Vargha Lajos árvaszéki ülnök nagyobb sikkasztások...
A napraforgó, mint káliforrás A napraforgó, mint káliforrás
Hazánkban káliműtrágyákat csak homokos talajon alkalmaznak, mert...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98