Dtum
Login with Facebookk
1910 | November

Léghajón Párisból Londonba

Eddigelé a repülőgép sportja terén kétségtelenül a francziáké volt az elsőség. A sokféle siker, de egyuttal számos katasztrófa is franczia nevekhez, franczia gépekhez füződik. Repülőgépeket gyárilag és pedig nagy számban franczia földön állitanak elő, ugy hogy ezen a téren Francziaország vezet a leghatározottabban.

Legujabban a francziák már a léghajózás terén is magukhoz akarják ragadni a vezető szerepet és a mint az eredmény mutatja, a siker kezd is mutatkozni. Ha pedig a francziák olyan arányokba aratják majd a siker babérait, a mint azt a közelmultban cselekedték, akkor alig férhet kétség ahhoz, hogy a francziák ismét az első vonalba küzdik fel magukat és elragadják a németek elől a dicsőség pálmáját.

A közeli napokban a Clement Bayard nevü kormányozható franczia léghajóval tették meg a francziák az első nevezetes kisérletet. A léghajó ugynevezett félmerev rendszerű, nem ugy mint a Zeppelin-féle német léghajó, a mely tudvalevőleg a feltétlen merev tipus szerint épült. Most pedig megtörtént az a nevezetes dolog, - és ez némileg bosszantja a németeket – hogy egy franczia kormányozható léghajó Párisból Londonba repült. Az eredmény módfelett megörvendeztette a francziákat. Tudvalevőleg a „France” nevü franczia kormáyozható léghajó teljesen elpusztult.

Azóta sokféleképp próbálták a francziák kiköszörülni ezt a csorbát, de ugy látszik, hogy csak most sikerült a Clement Bayard kormányozható léghajóban és annak tipusában ráakadniok a jelen viszonyok között legalkalmasabb léghajóra.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Cikk-ajánló
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98