Dtum
Login with Facebookk
1912 | Január

Deutsch de la Meurthe szárnyas hintója

Az a czéltudatos munkálkodás, mely az elmult évben az aeroplánok által felvehető "hasznos súly"-nak fokozására irányult, lehetővé tette, hogy immár a kényelmi szempontok érvényesitésére is lehessen gondolni. Kezdeményező gyanánt itt is Henry Deutsch de la Meurthe nevével találkozunk, a ki Blériot gyárában teljesen zárt, automobil-carosseriával ellátott aeroplánt rendelt, mely pár héttel ezelőtt készült el.

 

Az új légi jármű monoplán és nagyjában véve a megszokott Blériot-typusokra emlékeztet (leginkább a XII-esre, melynél a pilota szárnyak alatt foglalt helyet) avval a különbséggel, hogy a csavar hátra, a magassági kormány pedig előre került. A szárnyak fesztávolsága 13 méter, területe 40 négyzetméter. Az egész gép hossza 14 méter, súlya pedig 700 kilogramm. A hajtóerőt egy 100 lóerős Gnome-motor szolgáltatja.

 

Az ismeretes 4-szögletű Blériot-féle váz elől erősen kiszélesedik és közvetlenül a szárnyak alatt egy zárt hintóban végződik (1. az ábrát), melynek falai belől légpárnákkal vannak kibélelve a leszállásnál előállható zökkenések enyhitésére. A hintó négyüléses (l. az alaprajzot) és kényelmes ajtók vezetnek a belsejébe. A gépvezető a hintón kívül, elöl foglal helyet. A hintóbeliek egy, az ábrán is látható szócső útján beszélhetnek vele.

 

A kilátást számos ablak biztositja, a melyek üveg helyett csillámlemezekkel vannak fedve. A repülési kísérletek, a melyeket ezen új géppel a mult év deczember 7-én megkezdtek, elég biztatóak. Mindjárt első nap 20 perczig is egyfolytában a levegőben maradt és 50 méternyi magasságra is merészkedett vele és onnan siklórepüléssel szállt alá Leganeux, a Blériot-czégnek egyik legkiválóbb pilótája. De természetesen ezen első kísérleteknél utasokat még nem vitt magával.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Mini galéria
Deutsch de la Meurthe szárnyas hintója hátulról nézve A carosseria és a vezető helye
Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Apponyi Albert vasárnap délután három órán át tárgyalt Teleki Pállal Apponyi Albert vasárnap délután három órán át tárgyalt Teleki...
Politikai körökben érdeklődéssel várták Apponyi Albert grófnak mára...
Delmár Walter jánoshegyi verseny főgyőztese Delmár Walter jánoshegyi verseny főgyőztese
Méltó betetőzése volt az idei magyar versenyprogramnak a MAC ifjú...
Automobil és repülőgép Automobil és repülőgép
Az egyik a legujabb és legtökéletesebb földi közlekedési eszköz, a...
A legnagyobb vízözön előtti állat csontváza
A legnagyobb vízözön előtti állat csontvázát a múlt nyáron Reed...
Az egész világ érdeklődik a magyar árúcikkek iránt Az egész világ érdeklődik a magyar árúcikkek iránt
Minduntalan olvassuk és halljuk, hogy milyen kompenzációs és egyéb...
A postatakarékpénztáriak szezonnyitó úszóversenye A postatakarékpénztáriak szezonnyitó úszóversenye
Szép tavaszi napsütésben nagyszámú néző előtt folyt le a...
Roosevelt leánya kereszteli Vilmos császár hajóját Roosevelt leánya kereszteli Vilmos császár hajóját
Vilmos német császár keresi Éjszak-Amerika barátságát. Egy amerikai...
Ujabb nagyértékű régészeti leletre bukkantak a belvárosi plébánia...
Rendkívül nagyjelentőségű régészeti leletre bukkantak a közelmultban...
Az 1914. év első felének költségvetése Az 1914. év első felének költségvetése
A pénzügyminiszter a képviselőház mai ülése elé terjesztette az...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98