Dtum
Login with Facebookk
1913 | Június

Automatikus kocsikiöntő

Nem lehet elég tágasra épiteni a pályaudvarokat. Ezt a szomoru tényt ma már az egész világon tudják, s mi magyarok az egész ország vasúti állomásainak zsufoltságát, de különösen a buadpesti pályaudvarok kis teljesitőképességét sokszor bizony a nagy késések miatt bosszankodva érezzük. Nem a vasút hibái, hanem az a tény az oka a sok bajnak, hogy egy-egy állomás forgalmát sohasem lehet előre tudni.

Mikor a Keleti-pályaudvart épitették, azt hitték, hogy ezer évig is elég lesz. Ma azt látjuk, hogy háromszor akkora kellene, s ha megépitjük ötszörakkorára, ki tudja, hogy ujabb harminc év mulva nem kellene-e tizszer akkorára épiteni. A pályaudvarok teljesitőképességének nagy akadálya a kocsik kezelése, fel és lerakása. Ha csak egyetlen egy kocsiból kell árut kirakni, természetesen ugyan ugy el van foglalva a vágány egy másik vonat részére, mintha tiz vagy husz kocsiból álló vonat állana a rakodón. Hiszen csak pénz kérdés az egész, mert kellő számu rakodómunkással ugyanannyi iő alatt lehet akár száz kocsit lerakni, mint egyet.

Különösen állandóan ismétlődő forgalmi akadály pályaudvarokon – ahol mozdonytelep is van – a szeneskocsik lerakása. A mozdonyok folyton fogyasztják a szenet, tehát ezt az anyagot folyton pótolni kell.

Naponta jönnek szenesvonatok, s ezeket naponta ki kellene rakni, hogy a vágány vonatrendezés vagy más okból rendelkezésre álljon. Mivel nem lehet annyi munkást tartani, hogy egy szénvonatot egy-két perc alatt kiüritsenek, nagyobb pályaudvarokon a képünkön is látható berendezést készitik ujabban. A kocsik egy kis emelkedésen fölfutnak, rászaladnak egy korongra, amelyen szilárdan lekötik őket, s midőn ez megtörténik, a korong gépi erővel fölemelkedik, s a kocsi tartalmát néhány másodperc alatt kiönti.

Fontos ez a berendezés olyan pályaudvarokon is, ahol a személy- és teherforgalom együtt van. Itt ugyanis az állomás minden vágányára nagy szükség van, s ezért ezeket a fölfutó vágánydarabokat hordozhatónak épitik.
A kocsikiöntő korong is futó szerkezetre van szerelve.

Már most bármelyik vágányra rátolhatjuk az egész szerkezetet s a kocsikiöntés megtörténhetik. Ahol állandó ez a berendezés, ott természetesen a vágány végére van épitve.
Nálunk ez a berendezés még nincs elterjedve, de Németország igen sok állomásán már alaposan ki van próbálva és az eredmény igen kedvező.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Cikk-ajánló
Becsapta a főpincér a borravalóval a pincéreit... Becsapta a főpincér a borravalóval a pincéreit...
Viharos jelenetek játszódtak le az elmúlt héten egy nagykőrúti...
Regényes bűnpör Gróf Mikes Ármin és Oscar v. Kleiner festőművész között Regényes bűnpör Gróf Mikes Ármin és Oscar v. Kleiner festőművész...
Röviden lábtörlőpörnek nevezhetjük azt a bonyolult pört, amelynek...
A rossz telefon A rossz telefon
Ezer bajunk, idegtépő bosszuságunk, életünket megkeserítő...
Hol rendezik meg az 1908-as Olympiát?
Még hónapok választanak el az idei olympiai versenyektől és már...
Üldözés a tetőn
Egy Mayer nevű cserépfedőt négy hónapra elítélte a bíróság. A...
Csillagászati krónika
A Faye-féle üstököst a bergedorfi csillagvizsgálón az 1 méteres...
14-20 fillérrel drágul a fekete a kávéházakban 14-20 fillérrel drágul a fekete a kávéházakban
Vasárnap reggel jelent meg a hivatalos lapban a rendelet, amely ismét...
Diesel gyáros tragédiája Diesel gyáros tragédiája
A hatalmas német gyáriparnak egyik előkelő képviselője, dr. Diesel...
Almásy László, a világhíres magyar Szahara- kutató Rommel sivatag- referense a lybiai és egyiptomi hadjáratban Almásy László, a világhíres magyar Szahara- kutató Rommel sivatag-...
Afrika térképén még a közelmultban, ott, ahol a huszonhatodik...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98