Dtum
Login with Facebookk
1913 | Június

Automatikus kocsikiöntő

Nem lehet elég tágasra épiteni a pályaudvarokat. Ezt a szomoru tényt ma már az egész világon tudják, s mi magyarok az egész ország vasúti állomásainak zsufoltságát, de különösen a buadpesti pályaudvarok kis teljesitőképességét sokszor bizony a nagy késések miatt bosszankodva érezzük. Nem a vasút hibái, hanem az a tény az oka a sok bajnak, hogy egy-egy állomás forgalmát sohasem lehet előre tudni.

Mikor a Keleti-pályaudvart épitették, azt hitték, hogy ezer évig is elég lesz. Ma azt látjuk, hogy háromszor akkora kellene, s ha megépitjük ötszörakkorára, ki tudja, hogy ujabb harminc év mulva nem kellene-e tizszer akkorára épiteni. A pályaudvarok teljesitőképességének nagy akadálya a kocsik kezelése, fel és lerakása. Ha csak egyetlen egy kocsiból kell árut kirakni, természetesen ugyan ugy el van foglalva a vágány egy másik vonat részére, mintha tiz vagy husz kocsiból álló vonat állana a rakodón. Hiszen csak pénz kérdés az egész, mert kellő számu rakodómunkással ugyanannyi iő alatt lehet akár száz kocsit lerakni, mint egyet.

Különösen állandóan ismétlődő forgalmi akadály pályaudvarokon – ahol mozdonytelep is van – a szeneskocsik lerakása. A mozdonyok folyton fogyasztják a szenet, tehát ezt az anyagot folyton pótolni kell.

Naponta jönnek szenesvonatok, s ezeket naponta ki kellene rakni, hogy a vágány vonatrendezés vagy más okból rendelkezésre álljon. Mivel nem lehet annyi munkást tartani, hogy egy szénvonatot egy-két perc alatt kiüritsenek, nagyobb pályaudvarokon a képünkön is látható berendezést készitik ujabban. A kocsik egy kis emelkedésen fölfutnak, rászaladnak egy korongra, amelyen szilárdan lekötik őket, s midőn ez megtörténik, a korong gépi erővel fölemelkedik, s a kocsi tartalmát néhány másodperc alatt kiönti.

Fontos ez a berendezés olyan pályaudvarokon is, ahol a személy- és teherforgalom együtt van. Itt ugyanis az állomás minden vágányára nagy szükség van, s ezért ezeket a fölfutó vágánydarabokat hordozhatónak épitik.
A kocsikiöntő korong is futó szerkezetre van szerelve.

Már most bármelyik vágányra rátolhatjuk az egész szerkezetet s a kocsikiöntés megtörténhetik. Ahol állandó ez a berendezés, ott természetesen a vágány végére van épitve.
Nálunk ez a berendezés még nincs elterjedve, de Németország igen sok állomásán már alaposan ki van próbálva és az eredmény igen kedvező.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Cikk-ajánló
Tüntetés a választójogért Tüntetés a választójogért
A mult héten hétfőn az általános választói jog érdekében nagy tüntető...
Bethlen miniszterelnök megnyilatkozása Bethlen miniszterelnök megnyilatkozása
A pünkösdi ünnepeket politikai szélcsöndjében élénk föltünést keltett...
Mozgalom a gépmunka terjesztése érdekében
Néhány esztendővel ezelőtt a magyar mezőgazdaságban is hatalmas...
Elektromos áram igen nagy ritkítású gázban Elektromos áram igen nagy ritkítású gázban
Gázban elektromos áram csak akkor haladhat, ha töltött részecskék,...
Életmentő puska Életmentő puska
Ha egy tengerjáró hajót komoly baleset ér és menekülésre nincs már...
Dr. Motor, a magyar gépember Dr. Motor, a magyar gépember
Beszélgetés a feltalálóval, aki megteremtette dr. Motort, a magyar...
A drágulás és pénz értékváltozása A drágulás és pénz értékváltozása
A Közgazdasági Társaság az elmult napokban fölolvasó ülést tartott, a...
Zita exkirályné -Károlyitól féltette a férjét Zita exkirályné -Károlyitól féltette a férjét
Éppen most egy esztendeje történt Károly király családjával együtt...
A Magyar földgáz r.-t. és Kolozsvár város A Magyar földgáz r.-t. és Kolozsvár város
A magyar kormány és a Deutsche Bank és érdektársai között létrejött...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98