Dtum
Login with Facebookk
1915 | Április

A Vaskapu 1914. évi forgalma

Az 1914 juliusában kitört világháboru az aldunai forgalomnak is véget vetett.
Az utolsó hajók julius 27-én mentek keresztül a zuhatagokon. Aug. 13. és 14-én pedig még a „Basarab” román gőzös vontatott hadi szerrel terhelt uszályokat lefelé, melyeket a szerbek egyes helyeken puska- és ágyútüzzel fogadtak.

Az 1915. év eredménye azért, dacára az öt hónapig tartó forgalomnak, kedvezőbb volt, mint az 1913. évé. Mig ugyanis az 1913. teljes forgalmu évben fel- és lefelé összesen 6,747.803 q áru szállittatott, addig az 1914. év öt hónapjában 4,901.826 q áru ment a Vaskapun keresztül. Az emelkedés főleg a hegymenetben szállitott buza évről-évre növekvő forgalmában keresendő.

Az 1914. év buzaforgalmában az 1913. év első feléhez viszonyitva 1,874.000 q többlet mutatkozik. A völgymenetben főleg a darabáru forgalomban észlelhető örvendetes emelkedés. Az 1914. évi öt hónapi forgalma alatt 377.910 q-val több darabáru szállittatott a Vaskapun keresztül, mint az 1913. év első szakaszában. 

Az 1914. évben a Vaskapun keresztül ment hajók és az áruk után hajózási illetékek fejében 850.08247 K lett kiróva. Ebből az összegből esik:

A szállitott árukra                                                667.736.85 K
A félszakaszon átment 785
gőzösre ŕ 17 44 K-val                                            13.690.40 K
A félszakaszokon átment 2935
uszályra                                                                     168.655.22 K
Összes hajózási illetékek tehát                         850.082.47 K 

Vontatási illeték fejében kirovatolt                  12.058.44 K 

Összes vaskapu illeték                                          862.135.91 K 

Ebből az összegből 77.45 százalék az árukra, 19.56 százalék az uszályokra, 1.59 százalék a gőzhajókra kirott hajózási dij, a vontatási dij pedig 1.49 százalék, mig 1913. évben az áruszállitásra csak 72.42 százalék esett a hajózási dijakból. Az 5.03 százalék emelkedés bizonyitéka az 1914. év aránylag nagyobb forgalmának.

A „Vaskapu” sodronykötél-vontatóhajó teljesitménye az 1914. évben kisebb volt, mint az előző évben. Ennek oka az, hogy is 1914. évi kedvező vizállás folytán csak a gyöngébb gőzösök vették igénybe a „Vaskapu” vontatási szolgálatát.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Pénzintézeti reform Pénzintézeti reform
A pénzintézeti reformkérdés irodalmában, amely néhány vidéki...
A baseball világbajnoksága A baseball világbajnoksága
A baseball az európai kontinensen ugy, szólván teljesen ismeretlen...
A kinai zálogházakról
A mi zálogházaink elég rosszak, de nem a legrosszabbak, bizonyítja az...
Kiállítások Kiállítások
A lét hasonló szemlélete nem egyszer előfordult már az emberiség...
A A "Szent István" csatahajó vizrebocsátása
Január 17-én bocsátották vizre az első, Magyarországban épített...
A vulkáni működést kísérő izzó felhők hőfoka A vulkáni működést kísérő izzó felhők hőfoka
A vulkáni kitöréseket sok esetben izzó felhők kísérik, melyek...
Mit vesz át a Német Birodalom Magyarországtól? Mit vesz át a Német Birodalom Magyarországtól?
Kaptuk a következő levelet: „Mélyen tisztelt Szerkesztő Úr!...
Kommunista tömeggyűlésen második arcvonalat követeltek Londonban Kommunista tömeggyűlésen második arcvonalat követeltek Londonban
Mint az angol hirszolgálat jelenti, vasárnap londoni...
Technikai fejlődés és munkabér Technikai fejlődés és munkabér
Robert Kinderslay, az Angol Bank igazgatója a napokban előadást...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98