Dtum
Login with Facebookk
1919 | Október

Fél napos késéssel érkeznek a vonatok

Tulzsufoltság és szénhiány az oka
Budapest, október 20. 

Utazni nem tartozik az élvezetek közé.
Egész kálvária, mig az ember a vonatra feljut, a szakaszban aztán ujabb szenvedés kezdődik. Az igazi kinlódás és gyötrelem legfőbb oka azonban az, hogy az embernek jóval több időt kell a vonaton töltenie, mint amennyit a menetrend előirt.

A vonatok állandó késéssel, keserves döcögés után érkeznek be a fővárosba. Egy-két órás késésről nem is beszélünk, az ilyesmit ma már nem is lehet késésnek számitani, de napirendben van, hogy egy-egy vonat fél napokkal is később fut be, mint a menetrend szerint érkeznie kellene. Igy a gráci vonat a napokban reggel nyolc óra helyett éjjel két órakor jutott be a keleti pályaudvarra, ami éppen husz órai késést jelent, a bécsi vonat pedig nemrégiben este kilenc óra helyett éjjel fél háromkor érkezett meg. 

A vonatok ilyen nagyarányu késésének elsősorban a szénmizéria az oka.
Egyrészt nincs elegendő szenünk a mozdonyok fütésére, másrészt ami van, az is rossz. A meglevő szén, amellyel a mozdonyokat fütik, nem ad elég kalóriát, nincs elég gőzfejlesztő képessége és gyakorta kell a mozdonynak a nyilt pályán megállnia, hogy gőzt fejlesszenek. 

A Bruck felől jövő vonat mozdonya naponta bejár Felső-Gallára, ahol a bányában vesz szenet, mert a Bruckban megrakodott szénnel már nem bir tovább menni. Természetes, hogy amig a mozdony a bányába megy, ott megrakodik és ujból visszamegy, ez meglehetős időt vesz igénybe.

A vonatok késedelmes közlekedésének másik fő oka, hogy a vasuti kocsik hallatlanul tul vannak terhelve, a tengelyek, a kerekek rosszak, a tulterhelés következtében még egyre jobban romlanak és a hőnfutások napirenden vannak. 

Segitség e bajok ellen csak egy van: több szenet.
Ez aztán maga után vonná azt, hogy több vonat is járhatna. A szén azonban ma az a csodálatos kincs, amely után mindenki áhitozik, amelyért mindenki lelkesedik, de amely egyre jobban fogy és egyre ritkábbá válik.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Cikk-ajánló
A repülőgépek fejlődése a háború után  2. A repülőgépek fejlődése a háború után 2.
Bréguet jelenleg újabb szerkezeten töri a fejét. Oly repülőgépet akar...
Napi 300 vagón a főváros szénszükséglete Napi 300 vagón a főváros szénszükséglete
A szénárak legutóbbi hatósági ármegállapításával kapcsolatban...
A franciák hivatalosan bejelentik a mannheimi és karlsruhei kikötők megszállását A franciák hivatalosan bejelentik a mannheimi és karlsruhei kikötők...
Mannheimban a francia megszállás a kereskedelmi és ipari kikötőre...
Bethlen lesz a végleges külügyminiszter Bethlen lesz a végleges külügyminiszter
Amint a Hétfői Hírlap legutóbb megirt, az bekövetkezett: a...
Jelbeszéd-interju a „süketnéma” Csortossal a Svábhegyen Jelbeszéd-interju a „süketnéma” Csortossal a Svábhegyen...
Frissen esett fehér hólepel takarja a Svábhegy dülőit s a kis szürke...
A pekingi orosz követ meggyilkolása
Az Oroszország és Khina közötti végsőkig feszült viszonyba, mely...
Az angol király rádióbeszéde a háboru megpróbáltatásairól Az angol király rádióbeszéde a háboru megpróbáltatásairól
Az angol király szombaton este rádióbeszédet mondott, melyben...
A világ legkisebb benzinmotorja A világ legkisebb benzinmotorja
Benzin! Valahogyan ugy hangzik, mintha jelzője volna a XX. század...
A sinek új meseszörnye A sinek új meseszörnye
Ugy látszik, hogy a technika átért a sebesség maximális...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98