Dtum
Login with Facebookk
1931 | Július

A villamosforgalom gyorsítása

Az új hidaknak a BESzKÁRT-tal kapcsolódó jelentőségéről érdeklődtünk a BESzKÁRT-nál, ahol Folkusházy Lajos vezérigazgató távollétében Márkus Jenő vezérigazgatóhelyettest kértük meg, nyilatkozzék a kérdésről. Márkus Jenő a következőket mondta: 

Mindkét megépítendő új hídnak az a főjelentősége, hogy egyrészt a meglévő hidak vasúti forgalmát és ezzel egyúttal a közúti (kocsiforgalmat) is tehermentesiteni fogja, másrészt pedig az érdekelt városrészek között közvetlen rövid útvonalú összeköttetést fog létesíteni. 

A Boráros-téri híd megépítése után a kelenföldi utasok ama részének, akik a IX. kerület területére, különösen a Soroksári-úton és Mester-utcába, esetleg Pesterzsébetre utaznak, nem kell a Szent Gellért-téren át a Ferenc József hídig utazni és onnan a Lónyay-utcán a Boráros-teret megközelíteni, hanem a Horthy Miklós-körtér az új hídon keresztül közvetlenül érhetik el a erzsébetre utaznak, nem kell a Szent Gellért-téren át a Borásos-teret, miáltal becslésünk szerint mintegy 7-8 percnyi időt fognak megtakarítani. Ezáttal mód nyílik arra is, hogy a jelenlegi forgalmat a Ferenc József hídon csökkentsük. 

Fenti előnyök talán még nagyobb mértékben kifejezésre jutnak az óbudai hid megépítésénél, mert ezáltal Óbuda és Ujpest, két erősen lakott terület kerül egymással közvetlen összeköttetésbe, melyeknek lakói ezidőszerint csak hosszú útvonalon, a Berlini-tér és Margit hidon át tudták útjukat megtenni. A megtakarítható menetidőt ebben az esetben mintegy 15-20 percnek lehet tekinteni, ami igen jelentős eredménynek nevezhető.

Fokozott jelentőséggel bír ebben az esetben a Margit híd forgalmának tehermentesitése is, melyen ma óránkint 92 vonat halad át s ennek az óriási forgalomnak a lebonyolítása a nagy személy- és teherforgalom mellett csak a legnagyobb nehézségek mellett tartható fenn. Az óbudai híd megépitése után tehát a tehermentesítés folytán a Margit-hidi közlekedés gyorsulása is várható.

A polgármesternek tett jelentésünk is kiemeli az épitendő hidak fontosságát. A jelentés szerint a multban szerzett tapasztalatok alapján állítható, hogy az óbudai hídnak a megépitése rendkivül nagy mértékben hozzá fog járulni az érintett városrészek fejlődéséhez. A híd közelében úgy a budai, mint a pesti oldalon tömeges új letelepülés várható, ami viszont a város belsejével való gyors és megfelelő forgalmat fog követelni. Az a gyorsvasúti vonalrész, amely Óbuda súlypontjától a Hungária-körúton a mai földalatti vasút végállomásába fog bekötni, mintegy 10-12 millió pengőbe fog kerülni. 

Ami egyébként a gyorsvasút szükségességének és rentabilitásának reális alapjait illeti, gondos előrelátással fokozatosan, mindenkor az adott helyzet mérlegelésével kell részenkint folytatni az építést, amig kialakul az egységes és teljes gyorsvasúti hálózat.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98