Dtum
Login with Facebookk
1939 | Augusztus

Két fontos postai reform

A kereskedelem- és közlekedésügyi minisztérium intézményesen igyekszik bevonni a közgazdasági forgalomba a területeket, amelyek aránylag nagy távolságra vannak a forgalom gócpontjaitól, elsősorban a fővárostól. Főképpen a visszatért országrészek gazdasági vérkeringésének a fellendítése tette szükségessé ennek a szempontnak a gyakorlati szolgálatát. A vasúti tarifának személy- és teherszállítási vonatkozású módosításait állandóan pontosan ismertetjük. Most a postaforgalomban is sor került ilyen célú intézkedések életbeléptetésére.

A postai csomagforgalomban eddig kilométertávolság szerint különböző tarifák voltak érvényben. A m. kir. Posta most úgy rendelkezett, hogy 150 km-en felül ugyanaz a postai csomagdíjszabás érvényes, bármilyen távolsági szállításáról legyen szó az ország területén. Ezzel megszűnnek a magasabb és drágább távolsági zónák és a kereskedelmi gócpontokból távolabb eső vidékek csomagdíjszabása lényegesen olcsóbb lett. Budapesti viszonylatban a kétszeres és annál nagyobb távolságokat jelentő Kárpátaljának, továbbá a déldunántúli országrésznek a forgalma vált ezzel az intézkedéssel lényegesen olcsóbbá.

Másik hasznos és közgazdaságilag megokolt reformot is életbe léptetett a posta.
Eddig 5-10-15 kg-os súlyfokozatok szerint fizették a postai csomagszállítási díját. Ennek következtében már a 10 kg-os tarifát kellett fizetni annak a csomagnak a szállításáért, amelyen csupán a csomagolás haladta meg valami kevéssel az 5 kilót. Ez így volt valamennyi súlyfokozatban. A posta ennek a rendszernek a helyesbítése érdekében bevezette a 6-11-16 kg-os új súlyfokozatokat. A telefónkönyv elején, rózsaszínű kartonlapon található posta csomagdíjszabás tehát annyiban módosul, hogy 5-6 kg-ig 45, 75, 80, 90 fillér, 10-11 kg-ig 55, 1.05, 1.30, 1.60 – végül 15-16 kg-ig 65, 1.25, 1.70, 2.20 pengő, illetve fillér lesz a díjszabás. A posta ezzel a nettő árusúly rendszeréhez közeledik.

El kellett vetni az elgondolást, hogy a MÁV mintájára az áruk csomagolásának átlagos súlyát tekintsék dijkötelesnek, a göngyöleget szállítsák ingyen. A nehézkes és körülményes módszer helyett a posta helyes érzékkel ezt a megoldást választotta.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
A diadalmas olasz légiflotta A diadalmas olasz légiflotta
Az olasz bombázógépek – úgy a szárazföldiek, mint a tengeriek...
A belföldi fogyasztást szolgáló ipart minden kedvezménnyel fejleszteni kell A belföldi fogyasztást szolgáló ipart minden kedvezménnyel...
A politikai és gazdasági élet figyelme mind erőteljesebben fordul a...
Úszó sportunk Úszó sportunk
Hazánk úszó sportja közel egy évtized óta föléje kerekedett a...
A csepeli kikötő A csepeli kikötő
A csepeli kikötő diszére és becsületére válik a magyar fővárosnak és...
Mudin István hősi halála Mudin István hősi halála
Atletikánknak ismét gyásza van, A háboru molochja uj áldozatot...
A japán császár halála A japán császár halála
Mucsuhito japán császár, kinek súlyos megbetegedéséről már mult...
Marosvásárhelyi református kollégium Marosvásárhelyi református kollégium
Az erdélyi ref. egyházkerület dr. Kenssey Béla erdélyi ref. püspök...
Perics külügyminiszter az egész világ szine előtt Perics külügyminiszter az egész világ szine előtt
Perics külügyminiszter vasárnap a külügyi bizottság előtt tartott...
Vasutasok helytállása Vasutasok helytállása
A vasúti alkalmazottaknak a helyzetük javítása érdekében folytatott...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98