Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A Tisza völgyéhez Pest és Csongrád vármegyék területéből mintegy 186 ezer hold tartozik, mely terület az év nagyobb részében víz alatt áll. Ennek a hatalmas területnek a mezőgazdaság szolgálatába való állítása céljából a földmívelésügyi kormányzat tervezetet dolgoztatott ki és február...
ROVATOK
Zadravetz István tábori püspök, frankhamisitás előkelő vádlottja hetek óta mélyen hallgat. Most végre megszólal a „Neue Freie Presse” vasárnapi számában, amely vezető helyen közli nyilatkozatát. Az érdekes...
A mezőgazdaság is ipar, mely ma már hatalmas arányokban fejlődik és úgyszólván naponta újabb találmányokkal lepi meg az emberiséget. A gazda, ki a korral haladni tud, ma már nem nyerstermelő, hanem terményeit földolgozó...
Blahánéról el lehet mondani, hogy a legdrágább teremtés volt, ki valaha emberek gyönyörűségére színpadon állott... Ez nem saját elfogultságom - ezt olyanok vallották róla, mint VII. Edward király vagy Henrik Ibsen,...
Amit előttünk, székesfővárosi lakosok előtt nap-nap mellett kézzel foghatóan - a szó igazi értelmében véve - demonstrálnak, az fizikailag is beigazolt tény: a por szükséges és fontos alkotórésze a levegőnek.
Ha...
Amerikára emlékeztető lázas előkészületek vezették be azt a boxolóestélyt, amelyet a Manitot-társaság kedden este a Cirque de Paris hatalmas méretű termében rendezett. Nem csoda, hiszen ma, pályafutásának második...
Sport
Magyarország – Olaszország 1:1 (0:1)
Szép és lovagias küzdelmet vártak a futballrajongók a vasárnapi...
Tudomány-technika
A Röntgen-sugarakra és a kristályok szerkezetére vonatkozó újabb...
Kevés ötlet volt annyira egyszerű és a mellett természettudományi...
Kultúra
Gazdaság
Schandl államtitkár a földreform problémák megoldásáról
Ellenzéki körökben sokat remélnek attól a pártközi konferenciától,...
Sport
Marcel Nilles – Frank Moran mérkőzése
Óriási érdeklődéssel tekintett a francia sportközönség a december...
Gazdaság
Minden vendéglő és kávéház árdrágitó?
Megirtuk, hogy az árvizsgáló bizottság rendészeti osztálya ez év...
Sport
Mc Tigue legyőzte Battling Sikit
Szenzációs hírt közöl a Reuter ügynökség: szombat este a dublini...
Kultúra
Kodály Zoltán - A Waldbauer-Kerpely négyes első hangversenye
Waldbauerékat is elsöpörte a háború, s ezzel nemcsak világsikernek...
Tudomány-technika
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.