Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Az egyetemet elvégezve az 1864-65. tanévben az eperjesi kir. kath. gimnázium tanára lett, hol szoros barátság fűzte a kiváló botanikushoz, Hazslinszky-hez Az 1866. év június havában hullott az ungmegyei Knyahinyán hazánk legnagyobb meteoritje; a meteorkőnek az égbolton való átvonulását...
ROVATOK
A miniszterelnök nagycenki beszéde vasárnapra valóságos forrongásba hozta a legitimista frontot. A kereszténypárt értekezletét keddre hivták össze és a párt vezető tagjai szerint itt nyilt szinvallásra fogják szoritani...
A csepeli kikötő diszére és becsületére válik a magyar fővárosnak és a magyar technikai tudománynak. Tökéletesen modern, célszerü, nagyszabásu és fejlődésre képes intézmény. Ha, s reméljük hamarosan, kikerül Csepelre...
A sírját a farkasréti temetőben rég benőtte volna a dudva, ha nemes barátnői kéz nem ültetne reá virágot. Könyveinek nagyobb része rég eltünt a könyvpiacról s csak nehezen tudja megszerezni, antiquáriusok útján,...
Ebben az esztendőben a napilapok különböző időben és különböző eredetű helyekről közöltek tudósításokat arról, hogy az óceánokban az újabb mélységmérések milyen eredményekkel jártak és nem egy alkalommal egészen...
Nem szállunk szembe a közönség ítéletével, amely a magyar csapatot az osztrákok nyolcadik gólja után tüntetően lehurrogta, Bécs szép és egészséges futballt játszó együttesét pedig lelkes ovációkban részesítette,...
Kultúra
Nemzetközi művészi fényképkiállítás
Az iparművészet megújhodási mozgalmának egy emberöltővel ezelőtt az...
Sport
Csehország – Magyarország 2:1
Nem sikerült revánsot vennünk a cseheken a tavaszi 4:1-es vereségért,...
Sport
Bulvár
Alexandra orosz cárné leányai társaságában
A csoportképen látható alakok a következők ( felső sor balról jobbra...
Tudomány-technika
Milyenek voltak az ősemberek? 2.
Milyen volt az ősember? Egy előző cikkünkben említettük már, hogy a...
Politika
Tudomány-technika
Földünk csontváza: a gránit és gnejsz
A gránitnak már csak a neve is önkénytelenül a szilárdság, a...
Gazdaság
Közel hat millió métermázsával kevesebb tengeri lesz az idén, mint...
A földmivelésügyi minisztérium legutóbb közzétett termésjelentése...
Kultúra
Gellért Oszkár: Embercsonk sóhaja
Ölelni, táncolni béke-lakodalmon Tövig nyesett lábbal, letörött...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.