Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Amikor Lavoisier felállította az elemek teóriáját, a francia akadémia tagjai megütközéssel kiáltották feléje: lehetetlenség. Lavoisier pedig akkor sietett elzárkózni a „lehetetlenség” kinai fala mögé, midőn meteorok leesését konstatálták.cA gőzhajó pionirjai: Papin, Fulton,...
ROVATOK
— A kormány erőteljes akciót folytat gazdasági és e sorsdöntő akció csak külpolitikai tényezők bevonásával intézhető el. Kétszeresen fontos tehát, hogy a magyar közvélemény a kormány hátamögött álljon. Vannak...
A rubelnek társa akadt a német márkában s most közvetlen közelről szemlélhetjük, hogy mi mindent von maga után a pénz teljes elértéktelenedése. A new-yorki és zürichi tőzsdén a márkát már egyáltalán nem is jegyzik....
Shakespearenek nincs tökéletesen igaza, amikor azt mondja: hazugság, asszony a neved. Inkább így kellene megfogalmazni: hazugság, társadalmi életet élő ember a neved. S mettől fejlettebb a társadalmi élet, attól...
A filmipar, amely mindig a legújabb vívmányokat használja fel, legújabb a „hangos beszélő" vagy villamos hangtölcsérek alkalmazása által egy olyan kérdést oldott meg, amely már sok rendezőnek okozott fejtörést.Nagy...
Több mint negyvennyolc órás esőzés aggasztotta a svábhegyi versenyre készülő versenyzőket és a közönséget, amely szokatlanul nagy érdeklődéssel várta a ritka látványosságot. Vasárnap virradóra azonban elállott az...
Kultúra
Ady Endre: Az én kálvinistaságom
Egyik ősöm Adi (Ódi) István (megolvasható sok helyütt, többek között...
Kultúra
Bulvár
Sport
Magyarország 30 kilométeres gyaloglóbajnoksága
Két indulója volt az idei 30 kilométeres gyaloglóbajnokságnak,...
Sport
Négy új országos rekord a MAC úszóversenyén
A Császár fürdőben lefolyt első országos úszóverseny négy új országos...
Gazdaság
Politika
Tudomány-technika
Radio-gyorstelegráfia Berlin és Budapest között
Miután a Siemens-Halske-féle gyorstelegráffal a drótnélküli...
Bulvár
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.