Dtum
Login with Facebookk
HIRDETÉS
1909 | November

A MAC. és a repülőgépsport

A MAC. két sportszerepléséről ismert tagja Kelemen Aurél tüzérhadnagy és Lauber Dezső érintezésbe léptek Kutassy dr.-ral, hogy nagy tervei keresztülvitelére két gép álljon rendelkezésére.

 

A Magyar Athletikai Club elnökségének megbízásából s főkép dr. Gerenday György alelnök közremüködésével sikerült a tervet olykép megoldani, hogy a Magyar Athletikai Club megvette az opció lejárásával már majdnem veszendőbe ment pompás Farman-féle 3 személyes, Gnome motorral felszerelt repülőgépet, azt bizonyos kikötések mellett Kutassy dr. rendelkezésére bocsátotta, s gondoskodott arról is, hogy a gép szerepléséhez a jövőben szükséges tőke is biztosítva legyen.


Miután a MAC. igy nemcsak erkölcsileg, de a mi még fontosabb, anyagilag is érdekelve van a magyar aviatikában, a saját kebelében is megfelelő szervezetet létesített. Megalakította ugyanis a MAC. aviatikai szakosztályát a következő tagokból: gróf Andrássy Géza, dr. Gerenday György, dr. Polónyi Dezső, Friedrich Nándor, Krencsey Géza, Lauber Dezső, Kelemen Aurél, Hoffmann Géza, ifj. Holub József, dr. Nagy Béla és dr. Nemes Dezső.

 

A MAC. uj szakosztályának programmjába a MAC. tagjainak a motoros géprepülésre való előkészítését veszi fel első sorban a motor nélküli szerkezetekkel, az u. n. planőrökkel való gyakorlás révén. Ujabb repülőgépek beszerzése, s a későbbi jövőben főkép a magyar konstruktőrök támogatása a további czél, nemkülönben a club tagjainak magának a géprepülés titkaiba való bevezetése is.


Az osztály ily irányu szakszerü müködésének alapjául szolgál az, hogy Kutassy dr. első magyar repülő tanítványai a MAC. tagjai közül Lauber Dezső és Kelemen Aurél tüzérhadnagy és Hoffmann Géza főhadnagy lesznek. Kutassy dr. ezen első magyar tanítványai fogják a MAC. aviatikai osztályának műszaki vezetését elvállalni.


Kutassy dr. kiváló szakértelmét dicséri, hogy választása éppen Farman-féle gépre eset, mert ez a typus áll jelenleg élén az összes gépeknek. Farman tartja ugyanis ugy a távolsági, mint gyorsasági világrekordot s ennek a gépnek egyensulyozása a legjobb, ami a gép biztonsága mellett szól.


Mindenesetre örvendetes dolog, hogy a MAC. ennyire intenzíven, teljes erkölcsi és anyagi segédeszközeivel a magyar géprepülés szolgálatába szegődik.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Kazablanka bombázása Kazablanka bombázása
Előbb, mintsem várni lehetett, dördült el az első lövés a Glilée...
Meggyilkolt közjegyző Meggyilkolt közjegyző
Megrendítő gyilkosság történt a mult héten, szerdán Keszthelyen. Egy...
Amundsen Montevideoban Amundsen Montevideoban
A világhirü norvég utazó, Amundsen Roald – mint tudjuk –...
Elzászi szeparatisták tüntetése Poincaré ellen Elzászi szeparatisták tüntetése Poincaré ellen
Poincaré miniszterelnök Elzász-Lotharingia polgármestereinek...
A szerb király házassága A szerb király házassága
Ujra fölmerült az a hir, hogy Sándor szerb király Frigyes főherczeg...
 Liebknecht és Adler Liebknecht és Adler
Hadi érdeket ne sértsek vele, ha egy percre elábrándozom azon, hogy...
Alacsony gabonaárak Alacsony gabonaárak
Miért alacsonyak a buzaárak? A világ búzatermése 1900-ban kisebb...
A Dunaparti uj villamosvasút A Dunaparti uj villamosvasút
Az a nagy közuti vasúti hálózat, mely Budapest köztereit és utczáit...
Redl ezredes, a kém, még mindig bajt csinál Redl ezredes, a kém, még mindig bajt csinál
Bécsből írja a Reggel tudósítója: A tavasszal egy filmet játszottak a...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98