Dtum
Login with Facebookk
HIRDETÉS
1909 | November

A MAC. és a repülőgépsport

A MAC. két sportszerepléséről ismert tagja Kelemen Aurél tüzérhadnagy és Lauber Dezső érintezésbe léptek Kutassy dr.-ral, hogy nagy tervei keresztülvitelére két gép álljon rendelkezésére.

 

A Magyar Athletikai Club elnökségének megbízásából s főkép dr. Gerenday György alelnök közremüködésével sikerült a tervet olykép megoldani, hogy a Magyar Athletikai Club megvette az opció lejárásával már majdnem veszendőbe ment pompás Farman-féle 3 személyes, Gnome motorral felszerelt repülőgépet, azt bizonyos kikötések mellett Kutassy dr. rendelkezésére bocsátotta, s gondoskodott arról is, hogy a gép szerepléséhez a jövőben szükséges tőke is biztosítva legyen.


Miután a MAC. igy nemcsak erkölcsileg, de a mi még fontosabb, anyagilag is érdekelve van a magyar aviatikában, a saját kebelében is megfelelő szervezetet létesített. Megalakította ugyanis a MAC. aviatikai szakosztályát a következő tagokból: gróf Andrássy Géza, dr. Gerenday György, dr. Polónyi Dezső, Friedrich Nándor, Krencsey Géza, Lauber Dezső, Kelemen Aurél, Hoffmann Géza, ifj. Holub József, dr. Nagy Béla és dr. Nemes Dezső.

 

A MAC. uj szakosztályának programmjába a MAC. tagjainak a motoros géprepülésre való előkészítését veszi fel első sorban a motor nélküli szerkezetekkel, az u. n. planőrökkel való gyakorlás révén. Ujabb repülőgépek beszerzése, s a későbbi jövőben főkép a magyar konstruktőrök támogatása a további czél, nemkülönben a club tagjainak magának a géprepülés titkaiba való bevezetése is.


Az osztály ily irányu szakszerü müködésének alapjául szolgál az, hogy Kutassy dr. első magyar repülő tanítványai a MAC. tagjai közül Lauber Dezső és Kelemen Aurél tüzérhadnagy és Hoffmann Géza főhadnagy lesznek. Kutassy dr. ezen első magyar tanítványai fogják a MAC. aviatikai osztályának műszaki vezetését elvállalni.


Kutassy dr. kiváló szakértelmét dicséri, hogy választása éppen Farman-féle gépre eset, mert ez a typus áll jelenleg élén az összes gépeknek. Farman tartja ugyanis ugy a távolsági, mint gyorsasági világrekordot s ennek a gépnek egyensulyozása a legjobb, ami a gép biztonsága mellett szól.


Mindenesetre örvendetes dolog, hogy a MAC. ennyire intenzíven, teljes erkölcsi és anyagi segédeszközeivel a magyar géprepülés szolgálatába szegődik.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Őskori állat csontváza Őskori állat csontváza
Mexikóban egy angol tudós ásatásokat végeztet mostanában ősállatok...
Auer Pál nyilatkozata az erdélyi és csehszlovákiai kérdésről Auer Pál nyilatkozata az erdélyi és csehszlovákiai kérdésről
Auer Pál, a nemrégen Párisba kinevezett magyar követ, a francia...
A budapesti nagy regatta A budapesti nagy regatta
Az elképzelhető legszebb keretben, gyönyörü időben, 10.000 főnyi...
Nagy tűzkatasztrófa Budapesten Nagy tűzkatasztrófa Budapesten
A külső Teréz-városban, a főváros gyárnegyedében nagy tűzkatasztrófa...
Mészáros Gabi (BBTE) a legjobb magyar hölgytornász Mészáros Gabi (BBTE) a legjobb magyar hölgytornász
A nagyerdei stadionban pünkösdvasárnap kezdődtek meg a MOTESz...
Az emberi agyvelő súlya Az emberi agyvelő súlya
Marchand tanár friss agyvelőket mért meg gondosan s azt találta, hogy...
Misztériumok Misztériumok
Balázs Béla néhány év előtt a mindennapinál több prezenzióval lépett...
Villamos áram – a Napból! 2 Villamos áram – a Napból! 2
Az első igazi napgépek azonban csak a mult század második felében...
Kommunista ál-nagyhercegnő titokzatos munkája az orosz menekültek és volt hadifoglyok között Kommunista ál-nagyhercegnő titokzatos munkája az orosz menekültek és...
A főkapitányság politikai osztályán napok óta folyik a nyomozás egy...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98