Dtum
Iwiw Kapu Login with Facebookk
HIRDETÉS
1909 | November

A MAC. és a repülőgépsport

A MAC. két sportszerepléséről ismert tagja Kelemen Aurél tüzérhadnagy és Lauber Dezső érintezésbe léptek Kutassy dr.-ral, hogy nagy tervei keresztülvitelére két gép álljon rendelkezésére.

 

A Magyar Athletikai Club elnökségének megbízásából s főkép dr. Gerenday György alelnök közremüködésével sikerült a tervet olykép megoldani, hogy a Magyar Athletikai Club megvette az opció lejárásával már majdnem veszendőbe ment pompás Farman-féle 3 személyes, Gnome motorral felszerelt repülőgépet, azt bizonyos kikötések mellett Kutassy dr. rendelkezésére bocsátotta, s gondoskodott arról is, hogy a gép szerepléséhez a jövőben szükséges tőke is biztosítva legyen.


Miután a MAC. igy nemcsak erkölcsileg, de a mi még fontosabb, anyagilag is érdekelve van a magyar aviatikában, a saját kebelében is megfelelő szervezetet létesített. Megalakította ugyanis a MAC. aviatikai szakosztályát a következő tagokból: gróf Andrássy Géza, dr. Gerenday György, dr. Polónyi Dezső, Friedrich Nándor, Krencsey Géza, Lauber Dezső, Kelemen Aurél, Hoffmann Géza, ifj. Holub József, dr. Nagy Béla és dr. Nemes Dezső.

 

A MAC. uj szakosztályának programmjába a MAC. tagjainak a motoros géprepülésre való előkészítését veszi fel első sorban a motor nélküli szerkezetekkel, az u. n. planőrökkel való gyakorlás révén. Ujabb repülőgépek beszerzése, s a későbbi jövőben főkép a magyar konstruktőrök támogatása a további czél, nemkülönben a club tagjainak magának a géprepülés titkaiba való bevezetése is.


Az osztály ily irányu szakszerü müködésének alapjául szolgál az, hogy Kutassy dr. első magyar repülő tanítványai a MAC. tagjai közül Lauber Dezső és Kelemen Aurél tüzérhadnagy és Hoffmann Géza főhadnagy lesznek. Kutassy dr. ezen első magyar tanítványai fogják a MAC. aviatikai osztályának műszaki vezetését elvállalni.


Kutassy dr. kiváló szakértelmét dicséri, hogy választása éppen Farman-féle gépre eset, mert ez a typus áll jelenleg élén az összes gépeknek. Farman tartja ugyanis ugy a távolsági, mint gyorsasági világrekordot s ennek a gépnek egyensulyozása a legjobb, ami a gép biztonsága mellett szól.


Mindenesetre örvendetes dolog, hogy a MAC. ennyire intenzíven, teljes erkölcsi és anyagi segédeszközeivel a magyar géprepülés szolgálatába szegődik.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


HIRDETÉS
Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
 Bécsben kiujult a politikai krizis Bécsben kiujult a politikai krizis
Seipel szövetségi kancellár kijelentette, hogy amennyiben a...
A téli tüzelőellátás csődje A téli tüzelőellátás csődje
Négy hónap óta sürgetik minden oldalról a budapesti téli...
Ifjúsági trialmérkőzés Ifjúsági trialmérkőzés
Az MLSz. ifjusági bizottsága csütörtökön, az Üllői-uti pályán...
Tőkeemelés állami támogatással Tőkeemelés állami támogatással
A Honi fonó- és kötélverőgyár rt. (Hódság) alakulása óta a legerősebb...
Athéni olympiai versenyek vetített képeken
Az Óbudai Torna-Egylet f. hó 29-én, csütörtök este 7 órakor a III....
Japán és az Egyesült-Államok konfliktusa Japán és az Egyesült-Államok konfliktusa
Japán és az Egyesült-Államok között egy idő óta, mint már ismételten...
Hatezer pengővel esett egy hét alatt a Napoleon Hatezer pengővel esett egy hét alatt a Napoleon
Egy hét óta erős visszaesés van úgy a valuta, mint a részvénypiacon....
Washingtonban közzétették az atomegyezményt Washingtonban közzétették az atomegyezményt
Washingtoni jelentés hírül adja, hogy az atombombával kapcsolatban...
Gallipoli partraszállás Gallipoli partraszállás
Itt tett partra 1915. áprilisában és augusztusában szárazföldi...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98