Dtum
Iwiw Kapu Login with Facebookk
HIRDETÉS
ipariwebshop.hu
1909 | November

A MAC. és a repülőgépsport

A MAC. két sportszerepléséről ismert tagja Kelemen Aurél tüzérhadnagy és Lauber Dezső érintezésbe léptek Kutassy dr.-ral, hogy nagy tervei keresztülvitelére két gép álljon rendelkezésére.

 

A Magyar Athletikai Club elnökségének megbízásából s főkép dr. Gerenday György alelnök közremüködésével sikerült a tervet olykép megoldani, hogy a Magyar Athletikai Club megvette az opció lejárásával már majdnem veszendőbe ment pompás Farman-féle 3 személyes, Gnome motorral felszerelt repülőgépet, azt bizonyos kikötések mellett Kutassy dr. rendelkezésére bocsátotta, s gondoskodott arról is, hogy a gép szerepléséhez a jövőben szükséges tőke is biztosítva legyen.


Miután a MAC. igy nemcsak erkölcsileg, de a mi még fontosabb, anyagilag is érdekelve van a magyar aviatikában, a saját kebelében is megfelelő szervezetet létesített. Megalakította ugyanis a MAC. aviatikai szakosztályát a következő tagokból: gróf Andrássy Géza, dr. Gerenday György, dr. Polónyi Dezső, Friedrich Nándor, Krencsey Géza, Lauber Dezső, Kelemen Aurél, Hoffmann Géza, ifj. Holub József, dr. Nagy Béla és dr. Nemes Dezső.

 

A MAC. uj szakosztályának programmjába a MAC. tagjainak a motoros géprepülésre való előkészítését veszi fel első sorban a motor nélküli szerkezetekkel, az u. n. planőrökkel való gyakorlás révén. Ujabb repülőgépek beszerzése, s a későbbi jövőben főkép a magyar konstruktőrök támogatása a további czél, nemkülönben a club tagjainak magának a géprepülés titkaiba való bevezetése is.


Az osztály ily irányu szakszerü müködésének alapjául szolgál az, hogy Kutassy dr. első magyar repülő tanítványai a MAC. tagjai közül Lauber Dezső és Kelemen Aurél tüzérhadnagy és Hoffmann Géza főhadnagy lesznek. Kutassy dr. ezen első magyar tanítványai fogják a MAC. aviatikai osztályának műszaki vezetését elvállalni.


Kutassy dr. kiváló szakértelmét dicséri, hogy választása éppen Farman-féle gépre eset, mert ez a typus áll jelenleg élén az összes gépeknek. Farman tartja ugyanis ugy a távolsági, mint gyorsasági világrekordot s ennek a gépnek egyensulyozása a legjobb, ami a gép biztonsága mellett szól.


Mindenesetre örvendetes dolog, hogy a MAC. ennyire intenzíven, teljes erkölcsi és anyagi segédeszközeivel a magyar géprepülés szolgálatába szegődik.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


HIRDETÉS
Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Jugoszlávia és Magyarország becsületes parolájáról Jugoszlávia és Magyarország becsületes parolájáról
A jugoszláv sajtót és közvéleményt ezen a téli vasárnapon elsősorban...
Hamisításra kényszerített élesztőgyárosok Hamisításra kényszerített élesztőgyárosok
Hetven százalék keményítőt talált a vegykísérleti állomás a fővárosi...
A világháboru eddigi költségei A világháboru eddigi költségei
A világháboru költségei a lefolyt 17 hónap alatt kerekszámban 160...
Vasas – UTE 1:1 (1:1) Vasas – UTE 1:1 (1:1)
Az a hatalmas népvándorlás, amely már a kora déli órákban megindult a...
Légüres térben Légüres térben
A közvélemény jóindulatul fogadta a Károlyi-kormányt. Megértették...
Asbóth tizedik egyéni, Körmöczy Zsuzsi első nemzeti bajnokságát nyerte Asbóth tizedik egyéni, Körmöczy Zsuzsi első nemzeti bajnokságát...
„Békebeli” igazi tenisz délután színhelye volt vasárnap a...
Barátságos mérkőzések Barátságos mérkőzések
MTK – Vas és fémmunkások 4:0 (2:0) – Hungária-ut. Bíró:...
Egy épület védelmében Egy épület védelmében
Talán még egy budapesti épület sem találkozott olyan viharos...
Magyarország 1910. évi tornász bajnoka Magyarország 1910. évi tornász bajnoka
A magyar testi kultúra fejlődését gyönyörüen illusztrálta az a...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98