Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Mussolini történelmi nevezetességű 1925 január 3-i beszédét, amely a vele szemben álló politikai koalició végét és a fasiszta állam megszületését jelentette, a nevezetesebb olasz városokban szombaton a kormányhatóságok és a párt vezető embereinek jelenlétében mindenütt megünnepelték...
ROVATOK
Hirade kapitány, a császári tengerészeti főhadiszállás sajtótájékoztatója a keletázsiai rádiókon is közvetitett előadásában áttekintették adott a katonai helyzetről. A dél felé való japán előretörés tervszerűen...
A magyar közönségnek még sosem mutatták be szemléltető, kézzelfogható módon annak a problémának az igazi jelentőségét, amely a nemzet jelene és jövője szempontjából egyike a legfontosabbaknak: hogyan függ össze...
November 19-én volt századik évfordulója Schulek Frigyes születésének, aki Feszl, Ybl, Steindl, azaz a Vigadó, az Operaház és a Parlament alkotói mellett Halászbástyájával velük majdnem vetekedő elismerést szerzett.
Másik...
Háború idején - ez már régi igazság - a technika üteme megsokszorozódik. Szinte hónapról-hónapra új képet öltenek az egyes fegyvernemek, s az a lapszerkesztő, aki, mondjuk, másfél év előtt képekkel iparkodnak olvasóinak...
Tízezer ember őrjöngő hangorkánjának kíséretében négy estén keresztül folyt Boroszlóban a háborús ökölvívó Európa-bajnokság, melyen 11 nemzet 96 versenyzője csapott össze a büszke bajnoki címért. Ezeken a hasábokon...
Politika
A Kormányzó szózata a nemzethez
Vitéz nagybányai Horthy Miklós, Magyarország Kormányzója vasárnap...
Gazdaság
Politika
Gazdaság
Megbukott kiházasitási szövetkezetek
Lapunk legutóbbi számában megirtuk, hogy milyen álláspontot foglalt a...
Politika
Bulvár
Sport
Az Amerikát verő japánok nehezen győztek kosárlabdázóink ellen
A BEAC-pálya tribünjein divatos slágereket játszik a megafón, a...
Politika
Kultúra
Szent István király szobra és a budavári Halászbástya építményei.
Midőn Schulek Frigyes kitünő építészünk sok évi munka után befejezte...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.