Dtum
Login with Facebookk
HIRDETÉS
1907 | Május

A vonatkisiklás enyhítése

Az a sok szomorú vonat katasztropha, a melyek a legutóbbi időben gyorsan egymásután ismétlődtek, így nálunk a dorozsmai, megint felelevenítik azt törekvést, hogy védőberendezésekkel meggátolják azokat, vagy legalább enyhítsék káros következményeiket.

A balesetek leggyakoribb oka a vonat kisiklása, akár hibás váltóállás, akár sintörés, vagy a kocsi tengelyének törése miatt; azért érdekes Gericke német mozgóposta-kalauz találmánya, melylyel ilyen esetben a kocsi és vonat kataztropháját elháritani igyekszik.

A gondolat maga is érdekes rendkívüli egyszerűségével: minden vasúti kocsira keresztben egy sín elhelyezését ajánlja, úgy hogy ha a kocsi ezzel együtt tovább csúszik, míg a nagy surlódás folytán meg áll baj nélkül. Ezen a védősinen két fog úgy van elhelyezve, hogy a vágányról való lecsúszás lehetetlen.

Ezzel az egyszerű szerkezettel a porosz államvasutakon tettek kisérleteket s pedig igen jó eredménynyel. A próbakocsit 60 km. óránkénti sebességgel haladva mesterségesen kisiklatták, s 50 méternyi csúszás után megáll a nélkül, hogy valami baja esett volna.

Gerickének egy másik találmánya azután az, melylyel az ilyen kocsit pár (3-4) percz alatt ismét a vágányra tolják. A vágányon egy átmeneti sindarabot, melyet a mozdony mindig magával visz, csavarral megerősítenek s azután a mozdony rávontatja a kisiklott kocsikat a vágányra.

Mindenesetre üdvös, ha ily egyszerű módon meglehet akadályozni a vasúti balesetek legnagyobb részét.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Mini galéria
Mesterséges sintörés, amelyen a Gericke találmányát kipróbálták. Az ilyen sintörés okozza a legtöbb kisiklást Próba-kocsi, melyet a Gericke védősinjével kisiklattak. A védősin pát czentiméterrel magasabban van, mint a vágány Védősines kocsi a vágányon. A védősin, B könyökemelő, C lecsúszást megakadályozó fogak, D a védősin beállitó csavarja Balra lesiklott kocsi. A keresztben levő védősin a vágányon fekszik s megakadályozza a kocsi eldülését C fogak pedig a lecsúszást
HIRDETÉS
Cikk-ajánló
Forráshiány
Forráshiány miatt a rovat nem tartalmaz...
A király egészsége A király egészsége
A király egészségi állapotáról az utóbbi napokban ismét nyugtalanító...
Az astrophotographia fejlődése az utolsó negyedszázad alatt Az astrophotographia fejlődése az utolsó negyedszázad alatt
Az utolsó huszonöt évben a photographiai módszereket oly nagy...
Esterházy Tamás váltóügye Esterházy Tamás váltóügye
„Most már azt kell hinnem, hogy talán én kértem kölcsön...
Elhagyott gyermekek örökbe fogadása Elhagyott gyermekek örökbe fogadása
A budapesti Fehér-Kereszt-Egyesület tűzoltó-utczai házában, május...
Megalakult a Magyar Athletikai Club evezős osztálya Megalakult a Magyar Athletikai Club evezős osztálya
A Magyar Athletikai Club utolsó közgyűlésén végképpen elsimultak azok...
Az 50 esztendős telefón multjából Az 50 esztendős telefón multjából
Érdekességek az 50 esztendős telefón multjából. - 1881 május 1: az...
Nem adnak újabb búzakiviteli engedélyt? Nem adnak újabb búzakiviteli engedélyt?
Több mint két hét mulott el a Magyar Nemzeti Bank export-import...
Mi lesz veled, áruház? Mi lesz veled, áruház?
A háborús anyag- és árugazdálkodás kihatásait talán legjobban az...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98