Dtum
Login with Facebookk
1907 | Május

A vonatkisiklás enyhítése

Az a sok szomorú vonat katasztropha, a melyek a legutóbbi időben gyorsan egymásután ismétlődtek, így nálunk a dorozsmai, megint felelevenítik azt törekvést, hogy védőberendezésekkel meggátolják azokat, vagy legalább enyhítsék káros következményeiket.

A balesetek leggyakoribb oka a vonat kisiklása, akár hibás váltóállás, akár sintörés, vagy a kocsi tengelyének törése miatt; azért érdekes Gericke német mozgóposta-kalauz találmánya, melylyel ilyen esetben a kocsi és vonat kataztropháját elháritani igyekszik.

A gondolat maga is érdekes rendkívüli egyszerűségével: minden vasúti kocsira keresztben egy sín elhelyezését ajánlja, úgy hogy ha a kocsi ezzel együtt tovább csúszik, míg a nagy surlódás folytán meg áll baj nélkül. Ezen a védősinen két fog úgy van elhelyezve, hogy a vágányról való lecsúszás lehetetlen.

Ezzel az egyszerű szerkezettel a porosz államvasutakon tettek kisérleteket s pedig igen jó eredménynyel. A próbakocsit 60 km. óránkénti sebességgel haladva mesterségesen kisiklatták, s 50 méternyi csúszás után megáll a nélkül, hogy valami baja esett volna.

Gerickének egy másik találmánya azután az, melylyel az ilyen kocsit pár (3-4) percz alatt ismét a vágányra tolják. A vágányon egy átmeneti sindarabot, melyet a mozdony mindig magával visz, csavarral megerősítenek s azután a mozdony rávontatja a kisiklott kocsikat a vágányra.

Mindenesetre üdvös, ha ily egyszerű módon meglehet akadályozni a vasúti balesetek legnagyobb részét.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Mini galéria
Mesterséges sintörés, amelyen a Gericke találmányát kipróbálták. Az ilyen sintörés okozza a legtöbb kisiklást Próba-kocsi, melyet a Gericke védősinjével kisiklattak. A védősin pát czentiméterrel magasabban van, mint a vágány Védősines kocsi a vágányon. A védősin, B könyökemelő, C lecsúszást megakadályozó fogak, D a védősin beállitó csavarja Balra lesiklott kocsi. A keresztben levő védősin a vágányon fekszik s megakadályozza a kocsi eldülését C fogak pedig a lecsúszást
Cikk-ajánló
Húsz éve halt meg Ady Húsz éve halt meg Ady
Húsz éve halt meg Ady. Huszonnégy évvel Berzsenyi, huszoneggyel...
A helyes takarékosság néhány példája A helyes takarékosság néhány példája
Takarékosság legyen a gazda jelszava és ezt juttassa is kifejezésre...
Meghalt Horváth István súlyemelő athléta Meghalt Horváth István súlyemelő athléta
Horváth István ismert súlyemelő athléta, kinek képét mult év végével,...
A BTK nyerte az ökölvívó csapatbajnokságot A BTK nyerte az ökölvívó csapatbajnokságot
Zsúfolt nézőtér előtt folyt le az ökölvívó csapatbajnokság. A két...
15 millió K értékü arany egy vasuti vonatban
Amerika legelső városa dicsekedhetik azzal, hogy nemrég a...
Nemes Marczell gyűjteményes új képei Nemes Marczell gyűjteményes új képei
Több ízben volt már alkalmunk Nemes Marczell gyűjteményéről...
Vass József szerint Fejbólintó Jánosokhoz hasonló képviselőkre nincs szüksége az országnak Vass József szerint Fejbólintó Jánosokhoz hasonló képviselőkre nincs...
Vasárnap tartotta meg beszámolóját Kőszegen és Nagygencsen Lingauer...
Ruharendelet Németországban Ruharendelet Németországban
A német birodalmi ruházkodási hivatal most kiadott rendeletével...
Nemzetközi mérkőzés: FTC – WAF (Bécs) 3:2 (3:0)
Az osztrákok felett aratott őszi sorozatos győzelmet ma folytatta az...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98