Dtum
Login with Facebookk
1914 | Február

A hónap rövidhíreiből

Villamos vontatás a MÁV.-on

A külföldi vasutak mintájára a Máv. is elhatározta, hogy kisérletképpen a villamos vontatást fogja bevezetni egyes vonalain. Az első kisérlet a piski-petrozsényi vonalon történik.

Az államvasutak igazgatósága már hozzá is fogott a terv végrehajtásához és e végből Hunyadmegyében, Klopotiva község határában nagy völgyzárót épittet, hogy a Sztrigy folyó viztömegét villamos áram fejlesztésére használhassák fel.

Mihelyt az idő engedni fog, egy bizottság utazik Rohrmann és Kandó főmérnökkel a helyszinre és megteszik a végső intézkedéseket.


A vaspiacról

A német acélmüvek szövetsége tegnap tartotta meg ülését Düsseldorfban, amelyen mindenekelőtt a jövő év első negyedére a formavasak és félkészáruk eladását változatlan áron engedélyezték. Ezután napirendre kerül a vaspiac helyzetéről szóló jelentés.

Ebből a jelentésből kitünik, hogy a német vasiparban ma sem tudnak még beszámolni semmi jelentősebb változásról. Elmondja a jelentés, hogy a kereslet változatlanul csak a legszükségesebbre szoritkozik. A javulást a tavaszra várják. A balkáni államok kereslete ma még nem élénk, de itt is igen élénk üzlet megindulását remélik a tavaszra.

 

 

Török kölcsön a francia piacon

Konstantinápolyban tegnap irták alá egyfelől a porta, másfelől a Berrier párisi bankház képviselői a török kölcsönre vonatkozó szerződést.

Ennek értelmében a bankház ötszázalékos kincstári jegyek ellenében nyomban a porta rendelkezésére bocsát negyven millió frankot, mig további hatvan millióra opciót kapott. A bankház nyolcadikán fizeti be a török államkincstárnak az első részletet: egy millió fontot.


Vasuti hid Szerbia és Románia között

Már korábban fölmerült az a hir, hogy Románia és Szerbia között át akarják hidalni a Dunát. Ezt a hirt hol megerősítették, hol megczáfolták, a buzgóság azonban, melylyel a tervet tárgyalták, rávall kiváló jelentőségére, melyet megvalósulás esetén a terv nyerne.

Zimonyi tudósítónk most a leghatározottabb formában közli, hogy a hidat megépítik és azt táviratozza, hogy márcziusban  már megtörténik a hid helyének a kimérése. Az építés a tudósítás szerint tíz millió dinárba kerül és négy évig tart.

Nyilvánvaló, hogy a hid elsősorban sztratégiai czélokra épül és innen a terv nagy jelentősége. A Duna délre való elhajlásában épen nem nagy területen választja el a két országot és így sürgős gazdasági szükség nem kivánja meg okvetlenül az új hid építését.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Cikk-ajánló
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98