Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A miről ezer mérnök és százszorannyi laikus eddig csak ábrándozott: a kormányozható léghajó és a repülőgép már megvan. Merev aczél és aluminium keretbe foglalt ballonokkal félnapi, mázsás repőlőgépekkel másfél órai utakat ma könnyű szerrel száguldoznak be a levegő oczeánjában, melynek...
ROVATOK
Boszniában a bekebelezés, illetve az alkotány-kapás híre óriási örömet keltett. Szarajevóban a községtanács ülést tartott, a mely igen ünnepies volt. Kulovics polgármester bejelentette, hogy Ferencz József császár...
A gyümölcstermés kétféleképpen értékesíthető: friss állapotban, mint közvetlen fogyasztásra szánt czikk, vagy bármi módon konzerválva. A gyümölcs feldolgozása s a konzerviparban való értékesítése közvetlenül a gyümölcsfeldolgozóip...
Két év előtt ünnepelte az egész művelt világ Rembrandt születésének háromszázéves fordulóját. Alkotásainak gyűjteményes kiállításaiban, szülőföldjén összeült nemzetközi műtörténeti kongresszusban és vele foglalkozó...
Borzasztó szerencsétlenség szinhelye volt a minap a berlini magas-vasut, a mely pedig oly nagyszerű berendezésű, hogy rajta nagyobb szerencsétlenség még eddigelé nem is történt.
Most azonban két egyazon irányba...
Tagadhatatlan, összes egyleteink közül a legtöbb érdemet a MAC. szerzi magának azzal, hogy külföldi atlétákkal való érintkezést atlétáink számára biztosítja. Mai versenyén is vettek részt külföldiek, ha nem is...
Sport
Gazdaság
Sport
Gazdaság
Magyar megrendelések mellőzése Szerbiában
Egy bécsi lap elmond néhány esetet, a melyek még a vámkonfliktus...
Sport
A MAGYAR VÁLOGATOTT FOOTBALL-CSAPATNAK az olympiádra való kiküldetése
A MAGYAR VÁLOGATOTT FOOTBALL-CSAPATNAK az olympiádra való kiküldetése...
Sport
Dőri Gyula (1864. márc. 28., Budapest – 1918. aug. 2., Budapest)
Turista, hegymászó és bankhivatalnok, a Magyar Általános és Hitelbank...
Tudomány-technika
Tudomány-technika
Gazdaság
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.