Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Az idei vívóidény legnagyobb ünnepe lezajlott. Magyarország ez évi vívó bajnokságait levívták s így az 1900 óta vezetett bajnoki listára új nevek kerültek. Az összes klasszikus versenyek levívása után örömmel állapíthatjuk meg, hogy a magyar vívás emelkedőben van. Versenyzőik közül...
ROVATOK
Az este 10 órakor befutott jelentések szerint a döntésre került 141 kerületben 76 egységespártit és 6 ellenzékit választottak meg. 18 kerületben pótválasztás lesz, 41 kerületben az eredmény még ismeretlen. A választási...
A kath. és protestáns hitközségek szerte az országban új harangokat szereznek be a világháboruban ágyuvá öntött harangok helyébe. A harangokat az öntőmedencében formálják. Először a magot építik meg téglából, melyre...
Mindnyájan azt hittük, hogy Bartók Béla küzdelmes harcában már legyűrte azt a közönyös, majd bosszús meg nem értést, mely érvényesülésnek útjában állt. A Meistersinger "tüskebokrába" kergetett "tél", azonban csak...
Lewin értékes munkája 1 alapján módomban van a boszorkányságban oly nagy szerepet vitt boszorkánykenőcsökről némileg pontosabb tájékoztatást is nyujtani az olvasónak, mint a mennyiről eddig tudomása lehetett. A...
A berlini Hochbahn, amely a berlini Stadionig közlekedik, félpercenkint indította különvonatait, de még így is zsúfolva érkeztek azok a Stadion-állomásra. Hiába, Berlin látta itt egymásután a nagy világvárosok reprezentánsait,...
Sport
A Horgony K. K. kerékpárversenye
Az esztendő utolsó pályaversenyének eredménye: Magyarország 10 km-es...
Kultúra
Gazdaság
Az Iparosok Orsz. Központi Szövetkezete első évi közgyűlése
Március hó 15-én délelőtt folyt le az Iparosok Országos Központi...
Kultúra
Tudomány-technika
Politika
A legitimisták Ottót királlyá kiáltották ki
Az összes legitimista frakciók vezérei értekezletre gyültek össze...
Sport
Kultúra
Az én örökségem. Kárpáti Aurél versei
Kárpáti Aurél versei, melyek most jelentek meg egy csinos kiállítású...
Bulvár
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.