Dtum
Login with Facebookk
Címlap
VEZÉRCIKK
A kommün alatt a gazdáktól kártérítés és fizetés teljesítése nélkül 287 millió korona értékű marhát és juhot kommunizáltak el, amelyek ellenértékéből 122 millió korona jóváírás áll a fölszámolás rendelkezésére. A hiány tehát mintegy 65 millió korona. A földmívelésügyi minisztériumban...
DÍJAINK
Az év honlapja 2010 eFestival 2010
ÚJDONSÁGOK
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
Kedves Olvasók! 10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
ROVATOK
Cikk-ajánló
Apponyi beszéde Apponyi beszéde
Beszéde bevezetésében annak magyarázatával foglalkozott, mi birta őt...
Az éjszaka Az éjszaka
Azt halljuk, hogy az éjszakai élet egészen meg fog szünni az...
Hét krajczár Hét krajczár
Régóta várjak s kivánjuk már az újabb irodalomtól a magyar falu...
Egyszer megnyugszom… Erdős Renée
Egyszer megnyugszom és erős leszek S majd könnytelenül járom az...
Az állati jellemről  1. Az állati jellemről 1.
A tudomány halomba döntött már sok tévedést arról a felfogásról,...
Ady igazsága Ady igazsága
Ady Endre mindenkinél jobban érezte az író felelősségét. Egy...
Megint vezetik be a korai zárórát Megint vezetik be a korai zárórát
Megint vezetik be a korai zárórát, kiderült ugyanis, hogy őrült...
Cukorgyár a Hortobágyon? Cukorgyár a Hortobágyon?
Egy belga pénzcsoport nagyszabásu cukorgyárat tervez a hortobágyi...
A népjóléti miniszter elutasító nyilatkozata A népjóléti miniszter elutasító nyilatkozata
Mielőtt az ébredő magyarok egyesületének tüntető gyűlése elfogadott...
Privát Huszadik század
Páholy
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból (Cseke Gábor olvasónaplója) Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója   Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2013|08|01 - Szerző: Cseke Gábor
A népeket, etnikumokat, fajokat megcélzó anekdotizálás, bár sok esetben érzékenységet sértő, túlzó...
Blog
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
2011|06|02 - Szerző: Tánczos G. Károly
Bűnösök vagyunk mi… …akár a többi nép. Ez igaz, de nem jogosít fel bennünket, magyarokat az elhallgatásra, a letagadásra, még akkor sem, ha Cseres...
Kincskeres?
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
1946. október
47 %
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98