Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Hiába, mégis csak az olasz-magyar futballmeccs a sport legnagyobb csemegéje. Hihetetlen milyen nagy érdeklődést keltett a mérkőzés, amelyre nemcsak Budapest sietett ki, hanem hatalmas számban jöttek Olaszországból vasúton, autóbuszon és autón az olasz drukkerek és igen sokan rándultak...
ROVATOK
Vasárnap ide érkezett Horthy Miklós kormányzó, hogy résztvegyen a város védelmének 400 éves jubileumán. A városháza közgyülési termében Jambrich polgármester üdvözölte a kormányzót, aki hosszabb beszéddel válaszolt....
Az osztrák transzfermoratórium még meg sem jelent s máris bomlasztó jelenségek mutatkoznak Ausztriában, amely pedig éppen most került uj, erőteljes agrárius kormány vezetése alá. Ausztria éveken át a nyugati hatalmak...
A Magyar Kultúra a multkoriban Mikszáthot minősítette ponyvairodalomnak, most Gvadányiba, Kisfaludy Károlyba és Czuczorba döfi szabadalmazott erénycsőszi dárdáját. Legutóbbi számában egyik munkatársa, Siklósi Ferenc...
1930 szeptember 14-én történt, hogy Piccard brüsszeli egyetemi tanár Augsburgban egy különös alakú és szerkezetű léggömbbel 16.000 méter magasságba akart felszállni, hogy ebben a földöntúli szférában tudományos...
A pünkösd egyetlen sporteseményének, a 25 éves fönnállását ünneplő Magyar Úszó Szövetség jubiláris versenyének ragyogó nyári időjárás kedvezett, úgy, hogy mind a két napon előkelő közönséggel zsúfolt tribünök előtt...
Kultúra
Rippl-Rónai József emlékiratai
Most sikerei tetőpontján, csaknem egyidejűleg gyűjteményes...
Tudomány-technika
Reng a föld. Beszélgetés Kövesligethy Radó egyetemi tanárral
Olaszországban újabban ismét több katasztrófális kimenetelű...
Bulvár
A berlini Lindbergh béby mamájával
Berlinből jelentik: Szombat este a potsdami helyiérdekű vasuton a...
Bulvár
Ki mit szolgál föl a Színész –szövetség vacsoráján?
Kiküldött munkatársunknak sikerült megállapítania, hogy a...
Tudomány-technika
Sport
Rekordjavítások a Magyar Úszó Szövetség versenyén
A vasárnapi propaganda-versenyére, a népszerű helyárak ellenére, csak...
Gazdaság
Az év első hét hónapja alatt 55.2 millió pengő a külkereskedelmi...
A Központi Statisztikai Hivatal jelentése szerint a magyar...
Bulvár
Gazdaság
Törölni akarják az uj költségvetésből a 2.9 milliós utépitési kiadást
A mérnökök körében nagy megütközést keltett az a hir, hogy a kormány...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.