Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Ugylátszik, igen rövid idő választ el attól, hogy a klasszikus, deflációs bankpolitika hivatalos képviselői és a mérsékelt, határozott összegre korlátolt inflációnak egyre számosabb hive között nyilt összecsapásra kerüljön a sor. Egyre sürübben megszólaló hangok, egyre sürübben megismétlődő...
ROVATOK
A Bethlen-kormány távozása óta hivatalos és nemhivatalos helyről sok szó esik a bethleni külpolitikáról és ennek sikereiről. Föl kell már vetni a kérdést komolyan és elfogulatlanul: hol vannak hát gróf Bethlen István...
Nyiregyházáról jelenti tudósitónk: Fenyő Miksa, a GYOSZ igazgatója érdekes előadást tartott Nyiregyházán a Duna-konföderáció kérdéséről.
– Magyarországra nézve – mondotta előadásában – mezőgazdasági...
Irodalomról leghelyesebb nem beszélni. Okosan arról csak hallgatni lehet. A verseket dalolni kell, a prózát ízlelgetni, nyelvünk hegyével. Amit ösztön teremtett, azt csak egy másik ösztön foghatja föl, egészen....
A beteg gyermeklélek helyett előbb az egészségest kell megmenteni – Gyermekek helyett a szülőket ülteti az iskolapadba. Montessori Mária doktornak hívják ezt a nagyon szimpatikus, nagyon disztingvált asszonyt,...
A Magyar Sí Szövetség háromnapos bajnoki síversenyének vasárnapi első napján a futóversenyt bonyolították le. A szeniorversenyzők távját, a nehéz terepre való tekintettel, 18 kilométerről 15 kilométerre szállították...
Bulvár
Kultúra
Móricz Zsigmond - A magyar ugar újra énekel
Érzem már az olthatatlan vágyat a Holnap után. Eddig a Tegnapot...
Gazdaság
Az árszinvonal minél erőteljesebb leszállitásával ellensulyozni a...
Tul vagyunk a karácsonyi és ujévi ünnepeken, amelyektől a...
Sport
Vita Andor a 3000 méteres táv első magyar rekordere
A városligeti műjégpályán, szélcsendes időben, remek jégen vasárnap...
Sport
Thunberg nyerte Európa 1932. évi gyorskorcsolyázó bajnokságát
Thunberg győzelme után a gyorskorcsolyázó Európa-bajnokság 500 és...
Tudomány-technika
Rövid hullámhosszak a rádiótechnikában
Ismeretes, hogy Hertz az elektromos hullámokat parabolikus tükrökkel...
Sport
Ferencváros – Újpest 1:0 (1:0)
Ez a szezonvégi derbi is csalódást hozott. A régi idők nagy nívójú...
Kultúra
Arany János és családjának képe
Nemcsak egyik legjellemzőbb képe a nagy tettének, de a meleg, benső...
Kultúra
Arany János által kiállított lópasszus
Elismert és híres költő volt már Arany János, mikor a nagyszalontai...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.