Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Farkas Zoltán a képzőművészeti politika kérdéseivel foglalkozik. Rámutat arra, hogy az állam képzőművészeti politikája általában túlságosan konzervatív jellegű szokott lenni. Erre vonatkozóan ismerteti az eddigi magyar tapasztalatokat is. Örömmel üdvözli Hóman Bálint kultuszminiszter...
ROVATOK
Károlyi lemondása engem is váratlanul ért. Végtelenül sajnálom, hogy az egységes párt és a miniszterelnök nem értették meg egymást s a párt nem ismerte föl eléggé azt az érzéket, amelyet Károlyi sziklaszilárd jelleme...
A devizakorlátozások a halódó magyar külkereskedelemnek megadták a kegyelemdöfést és a hónapról-hónapra megjelenő külkereskedelmi adatok arról számolnak be, hogy egy év alatt több mint a felére visszaesett a külkereskedelmi...
Nagy Endre: Azok az írók, akik konzervatíven ragaszkodnak a maguk megszerzett presztizs-poziciójukhoz, a filmet úgy tekintik, mint amely művészeti megnyilatkozás távol áll tőlük. Ezeket rá kell emlékeztetnem arra,...
Millió és millió változatban tárul elénk az élet. Egyedül a rovaroknak több mint egy millió válfaját ismerjük. Hogyan keletkezett a növényi és állati élet millió és millió változata? Az emberi tudás már megállapította...
Már délután 2 órakor hatalmas autótábor és nagy nézőtömeg indult a sabáci országúton át a Száva vizén átvezető pontonhídon a Cigányszigetre, ahol a hatalmas evezős stadionban vasárnap délután az Európa-bajnokságok...
Kultúra
Bemutatók - A szénásszekér - Bernard Shaw «politikai...
Shaw olyan okos ember, hogy nem csoda, ha az emberek nem mindig értik...
Kultúra
Múzeumaink autonómiája
A nemzetgyűlés rövid tárgyalás után elfogadta a közoktatásügyi...
Tudomány-technika
Földünk csontváza: a gránit és gnejsz
A gránitnak már csak a neve is önkénytelenül a szilárdság, a...
Gazdaság
Hogyan fogadja Belgrád a Tardieu-tervet?
Vasárnap utaztak vissza Budapestre Balkányi Kálmán és Vértes Emil,...
Politika
Nyolc és félmillió választó Mussolinire szavazott
Vasárnap a fasizmus hatalomrajutásának tizedik évfordulóján...
Bulvár
A Friedrich-vacsorán résztvett képviselőket mára megidézte a rendőrség
Vasárnap délelőtt Katona Rezső rendőrfőtanácsos tovább folytatta...
Sport
A főiskolai sportolók ünnepe volt a pünkösd
Majdnem minden sportágban a pünkösdi ünnepek alatt rendezték meg...
Gazdaság
A genfi összejövetelen a dunai államok gazdasági szövetségéről is...
A hullámok, amiket a gazdasági konföderáció gondolata a dunai vizeken...
Kultúra
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.