Dtum
Login with Facebookk
1929 | Szeptember

226 kilométer utat épitenek Kecskemét határában

Annakidején, amikor a kecskeméti tanyavilág uthálózatának kiépitéséről volt szó, élénk feltünést keltett és még a nem érdekelt szakkörökben is érdekes elméleti vitákra szolgáltatott alkalmat az a kérdés, hogy vajjon műutaknak, vagy kisvasutaknak jól kiépitett hálózata szolgálja-e jobban a Kecskemét körül elterülő tanyák érdekeit. Utépitési szakértők vitáztak s hasonlitották össze a különböző közlekedési formák tipusainak forgalom-vonzó sávjait. A dolog végeredményben még most sem került döntésre, de Kecskemét határának utjai épülnek.

Európában szinte egyedülálló, hogy milyen hosszuságu uthálózat van egy-egy alföldi város kezelésében. Éppen ezért akkor, amikor az utaknak műutakká való átépitése vált szükségessé, a városok nem birják a terheket. A kereskedelmi minisztérium ugy osztotta meg a szükséges reform terheit, hogy az állam, a város és az érdekelt birtokosok egy-egy harmadrésznyi hozzájárulással kötelesek vállalni az utépités költségeit. A leirat nemrég érkezett le Kecskemét polgármesteréhez, aki azonnal utasitotta a mérnöki hivatalt, hogy lépje érintkezésbe az érdekeltségekkel és készitsen kimutatást sürgősség szempontjából az utakról.

A mérnöki hivatal a legutóbbi forgalmi számitás adatai alapján állapitja meg a sürgősség szempontjából a kövezésre kerülő utak sorrendjét és részletes programot fog kidolgozni. Egyuttal felhivja az érdekeltségeket, hogy tárgyalást folytassanak arra vonatkozóan, hogy hajlandók-e vállalni a kövezés költségeinek egy harmadát és jelentkezzenek a mérnöki hivatalnál.

A város kezelésében levő utak hossza, a dülő utakat nem számitva, 273 kilométer. Ebből kőburkolattal burkolva van 47 km, agyaggal burkolt 184 km, teljesen kiépitetlen 42 km. A kövezésre kerülő utak hossza ilyenformán 226 km. Kecskemét határának problémája tehát megoldás előtt áll. Valószinüleg megszünik az utaknak az az állapota, amelyről az éppen Kecskeméten székelő Alföldi Mezőgazdasági Kamara érdemes igazgatója, Gesztelyi Nagy László olyan elrettentő képet rajzolt.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Villamos vasut Debrecenben Villamos vasut Debrecenben
Debrecen város törvényhatósága már régebben elhatározta, hogy...
Harckocsik versenyfutása Harckocsik versenyfutása
„A háború harcászat és a harceszközök fejlődésének...
Hogyan dolgoznak a szárnyas hadseregek? 2 Hogyan dolgoznak a szárnyas hadseregek? 2
A bombavetők legfélelmesebb légi ellenfelei a fürge és gyors...
Drótnélküli képtávírás Drótnélküli képtávírás
A drótnélküli képtávírás problémája napról-napra közelebb jut a...
Rövid hírek Rövid hírek
A mainzi francia haditörvényszék a napokban halálraítélt szabotálás...
Képek a bulgáriai földrengés borzalmairól Képek a bulgáriai földrengés borzalmairól
Bulgáriában az utóbbi hetekben óriási földrengés pusztitott, amely...
Ferencváros – Kispest 8:1 (2:0) Ferencváros – Kispest 8:1 (2:0)
A Ferencváros megérdemelt győzelmet aratott a Kispest felett, mely az...
A Byrnes-Wallace párbaj a világpolitika előterében A Byrnes-Wallace párbaj a világpolitika előterében
Két nagy esemény van ma Párisban. Az egyik az egész világot érdekli....
Budaváry László Budaváry László
Neve valaha fogalom és fegyver volt. Róla nevezték el Budavárát,...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98