Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Első felvonás: A francia rendőrségnek, amelyet Hollandiában, Németországban és Olaszországban totálisan támogattak, köszönhető, hogy Nádosy, Zadravecz ás a Térképészeti Intézte hivatalnokainak Windischrätzcel való bünrészessége megcáfolatlanul kiderült, aminek folytán az elkerülhetetlenül...
ROVATOK
Politikai körökben a Zadravetz püspök letartóztatásai megindult miniszterközi tanácskozások hire nagy meglepetést keltett, mert bár a legutóbbi napokban sok szó esett arról az összefüggésről, amely a püspök a frankhamisitók...
Ha még oly fontos dolgok is történnének is a politikában, még akkor is háttérbe szorulnának a minden figyelmet és minden érdeklődést lekötő, széles köröket érintő frankhamisítás mellett. Mi történt igazában? Egy...
A szegedi zsidó temető komor kriptái és fekete sírkövei közül néhány nap óta egy patyolat fehér színű, karrarai márványból készült monumentális síremlék emelkedik ki. Az új síremléket a magyar nemzet kegyelete emelte...
A helikoptéráról, a repülőgépnek ama fajáról, mely egyedül forgó csavarszárnyaival emelkedik föl, lebeg és tovaszáll a levegőben, már több ízben megemlékeztünk e Közlöny hasábjain. Az 1920. évi 743-746. füzetben...
Vasárnap délután a fővárosi Vigadó kistermében rendezte a Vívó Szövetség az idei országos női tőrvívóversenyt. A termet majdnem zsúfolásig megtöltötte az érdeklődő közönség, amely nagy izgalmak közepette drukkolt...
Sport
Magyarország korcsolyázó bajnokságai
Vasárnapon reggel fél 9 órakor folytatta a BKE a Magyarország...
Kultúra
Bulvár
Istentisztelet-szappannal
London fejlődése tudvalevőleg a City kizárólagos üzleti negyeddé...
Kultúra
Sport
A Csáky-vándordíj: BKE – Leipziger SC 3:3 (2:0)
A városligeti Nagyjégen szombaton és vasárnap heves küzdelmek folytak...
Tudomány-technika
A légnyomás és a napsugárzás
CLAYTON H. H. World Weather című összefoglaló munkájában részletesen...
Sport
Vitéz Terstyánszky Ödön (MAC) Magyarország kardbajnoka
A Műegyetem díszes aulájában vasárnap este dőlt el Magyarország...
Gazdaság
Gazdasági ügyek a nemzetgyűlésben
Nagy várakozás kisérte a miniszterelnököt genfi útjára s erről az...
Kultúra
Aki Mikszáth, Gárdonyi, Pósa és Tömörkény irodalmi törekvéseit...
A szegedi zsidó temető komor kriptái és fekete sírkövei közül néhány...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.