Dtum
Login with Facebookk
1933 | Szeptember

Borzalmas katasztrófa a monzai autóversenyen

Európa három legnagyobb versenyzője Campari, Borsachini, Csajkovszky gróf életüket vesztették

Monza, szeptember 10.
Vasárnap a Milánó melletti Monzában az automobilosok nagydíjának versenyében borzalmas katasztrófa történt, amilyenre az automobil-versenysport történetében még nem volt példa.

A leghíresebb versenyzők közül az olasz Campari és Borsachini, valamint a francia gróf Csajkovszky életét vesztette. Miután a három 66 km-es előfutam első futama simán lefolyt a gróf Csajkovszky Bugatti-kocsiján 181.5 km-es óraátlaggal győzött Moll előtt, a második előfutamban történt a szerencsétlenség.

Campari Masseratti kocsiján 150 méterrel vezetett őrült iramban, amikor a 4.5 km-es körpálya veszélyes kanyarjában kocsija kivágódott és felfordult, úgyhogy a közvetlen mögötte lévő Borsachini, Castel Barco és Barlini kénytelen volt hirtelen fékezni: a kocsik a levegőbe ugrottak és felfordultak.

Campari a helyszínen kiszenvedett, míg Borsachinit és Castel Barcot súlyosan sebesült állapotban kórházba szállították, ahol Borsachini rövid idővel később meghalt.

Barlini ellenben sértetlen maradt. A haláleset ellenére folytatták a versenyt és a nézőközönség hallatlan izgalma között futották a 85 km-es döntő futamot. Egyórás késéssel. A nézők még mindig a katasztrófa hatása alatt állottak.

Az utolsó futam közepéig nem történt semmi, amikor gróf Csajkovszky az élen az említett kanyarból újból kivágódott kocsijával és a több ezer főnyi közönség jajkiáltása közben felfordult. A kocsi rögtön lángba borult, mentésről szó sem lehetett. Mire a kocsi mentését megkezdhették volna, már csaknem teljesen elégett Csajkovszkyval együtt.

A versenyt természetesen rögtön félbeszakították s hivatalos eredményt nem adtak ki. Az első futamot gróf Csajkovszky nyerte 181.5 km-es, a második futamot Ballestri 168.9 km-es óraátlaggal, míg a harmadik döntő futamban a francia Lebaux vezetett a 10-ik körig 173 km-es átlaggal.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Mini galéria
A karambol után Campari és Borsachini kocsija Campari a start előtt
Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Cripps szorosabb együttműködést követel a Szovjetunióval Cripps szorosabb együttműködést követel a Szovjetunióval
Sir Stafford Cripps volt moszkvai brit nagykövet az...
Kolozsvár helye színházi kultúránkban Kolozsvár helye színházi kultúránkban
Nem arra a szerepre gondolok, melyet Erdély vezető városa...
Vörös Vince bevonult Vörös Vince bevonult
Az MTE kitűnő atlétáját behívták katonai szolgálatra és mult héten...
Ujházy György vígjátéka a Magyar Színházban Ujházy György vígjátéka a Magyar Színházban
A Beleznay-asszonyok szerzője, Ujházy György, új ember. Illik, hogy...
A „Maladetta” A „Maladetta”
A párisi Nagy Opera egyik karnagya, Paul Vidal, maga jött el hozzánk,...
Ferencváros – Törekvés 6:0 (5:0) Ferencváros – Törekvés 6:0 (5:0)
Mindössze 2000 nézője volt az Üllői-úti pályán lejátszott bajnoki...
Adóhátralékok Adóhátralékok
A közelebbi időkben a pénzügyi kérdések fognak uralkodni a magyar...
A Szovjet továbbra is nagy erőkkel támad A Szovjet továbbra is nagy erőkkel támad
A Szovjet az elmult napok veszteségei és a német ellentámadásoktól...
Uszószakosztály az UTE-ben Uszószakosztály az UTE-ben
Az Ujpesti Torna Egyesület a jövő év tavaszán ujból megalakítja a...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98