Dtum
Login with Facebookk
HIRDETÉS
1933 | Szeptember

Borzalmas katasztrófa a monzai autóversenyen

Európa három legnagyobb versenyzője Campari, Borsachini, Csajkovszky gróf életüket vesztették

Monza, szeptember 10.
Vasárnap a Milánó melletti Monzában az automobilosok nagydíjának versenyében borzalmas katasztrófa történt, amilyenre az automobil-versenysport történetében még nem volt példa.

A leghíresebb versenyzők közül az olasz Campari és Borsachini, valamint a francia gróf Csajkovszky életét vesztette. Miután a három 66 km-es előfutam első futama simán lefolyt a gróf Csajkovszky Bugatti-kocsiján 181.5 km-es óraátlaggal győzött Moll előtt, a második előfutamban történt a szerencsétlenség.

Campari Masseratti kocsiján 150 méterrel vezetett őrült iramban, amikor a 4.5 km-es körpálya veszélyes kanyarjában kocsija kivágódott és felfordult, úgyhogy a közvetlen mögötte lévő Borsachini, Castel Barco és Barlini kénytelen volt hirtelen fékezni: a kocsik a levegőbe ugrottak és felfordultak.

Campari a helyszínen kiszenvedett, míg Borsachinit és Castel Barcot súlyosan sebesült állapotban kórházba szállították, ahol Borsachini rövid idővel később meghalt.

Barlini ellenben sértetlen maradt. A haláleset ellenére folytatták a versenyt és a nézőközönség hallatlan izgalma között futották a 85 km-es döntő futamot. Egyórás késéssel. A nézők még mindig a katasztrófa hatása alatt állottak.

Az utolsó futam közepéig nem történt semmi, amikor gróf Csajkovszky az élen az említett kanyarból újból kivágódott kocsijával és a több ezer főnyi közönség jajkiáltása közben felfordult. A kocsi rögtön lángba borult, mentésről szó sem lehetett. Mire a kocsi mentését megkezdhették volna, már csaknem teljesen elégett Csajkovszkyval együtt.

A versenyt természetesen rögtön félbeszakították s hivatalos eredményt nem adtak ki. Az első futamot gróf Csajkovszky nyerte 181.5 km-es, a második futamot Ballestri 168.9 km-es óraátlaggal, míg a harmadik döntő futamban a francia Lebaux vezetett a 10-ik körig 173 km-es átlaggal.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Mini galéria
A karambol után Campari és Borsachini kocsija Campari a start előtt
HIRDETÉS
Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
 Gróf Bethlen István programmbeszéde Hódmezővásárhelyen Gróf Bethlen István programmbeszéde Hódmezővásárhelyen
Gróf Bethlen István vasárnap délelőtt 11 órakor tartotta meg...
4:3 arányban győztünk a dél-olasz válogatott birkózók ellen 4:3 arányban győztünk a dél-olasz válogatott birkózók ellen
Az elsötétített Budapest sem gátolta meg a birkózósport lelkes...
A Gresham több milliós károsodása a Titanic katasztrófájánál A Gresham több milliós károsodása a Titanic katasztrófájánál
A Titanic katasztrófája tudvalevőleg óriási károkat idézett elő, a...
A Déli vasut fejlesztései a magyar hálózatnál A Déli vasut fejlesztései a magyar hálózatnál
Lépésfalva-Somfalva állomáson a felvételi épületre második emelet,...
Tavaszi divat Tavaszi divat
Alig mult el a társas összejövetelek idénye, ismét ujabb...
A vízmosás mellett… A vízmosás mellett…
Nyári éjszakán, holdvilág ezüstös fényében, csörgedező patak mentén,...
A kis diákok és a Deák téri lovas szobor A kis diákok és a Deák téri lovas szobor
Mikor a legvéresebben dult a háboru, akkor isten tudja, kinek a...
Négy helyen törtek be szombaton az elsötétités alatt Négy helyen törtek be szombaton az elsötétités alatt
Szombaton éjjel négy betörés történt a fővárosban, valamennyi az...
Football a táborban Football a táborban
Az Isaszegen táborozó katonák körében sok, a sportember, ismert...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98