Dtum
Login with Facebookk
1933 | Szeptember

Borzalmas katasztrófa a monzai autóversenyen

Európa három legnagyobb versenyzője Campari, Borsachini, Csajkovszky gróf életüket vesztették

Monza, szeptember 10.
Vasárnap a Milánó melletti Monzában az automobilosok nagydíjának versenyében borzalmas katasztrófa történt, amilyenre az automobil-versenysport történetében még nem volt példa.

A leghíresebb versenyzők közül az olasz Campari és Borsachini, valamint a francia gróf Csajkovszky életét vesztette. Miután a három 66 km-es előfutam első futama simán lefolyt a gróf Csajkovszky Bugatti-kocsiján 181.5 km-es óraátlaggal győzött Moll előtt, a második előfutamban történt a szerencsétlenség.

Campari Masseratti kocsiján 150 méterrel vezetett őrült iramban, amikor a 4.5 km-es körpálya veszélyes kanyarjában kocsija kivágódott és felfordult, úgyhogy a közvetlen mögötte lévő Borsachini, Castel Barco és Barlini kénytelen volt hirtelen fékezni: a kocsik a levegőbe ugrottak és felfordultak.

Campari a helyszínen kiszenvedett, míg Borsachinit és Castel Barcot súlyosan sebesült állapotban kórházba szállították, ahol Borsachini rövid idővel később meghalt.

Barlini ellenben sértetlen maradt. A haláleset ellenére folytatták a versenyt és a nézőközönség hallatlan izgalma között futották a 85 km-es döntő futamot. Egyórás késéssel. A nézők még mindig a katasztrófa hatása alatt állottak.

Az utolsó futam közepéig nem történt semmi, amikor gróf Csajkovszky az élen az említett kanyarból újból kivágódott kocsijával és a több ezer főnyi közönség jajkiáltása közben felfordult. A kocsi rögtön lángba borult, mentésről szó sem lehetett. Mire a kocsi mentését megkezdhették volna, már csaknem teljesen elégett Csajkovszkyval együtt.

A versenyt természetesen rögtön félbeszakították s hivatalos eredményt nem adtak ki. Az első futamot gróf Csajkovszky nyerte 181.5 km-es, a második futamot Ballestri 168.9 km-es óraátlaggal, míg a harmadik döntő futamban a francia Lebaux vezetett a 10-ik körig 173 km-es átlaggal.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Mini galéria
A karambol után Campari és Borsachini kocsija Campari a start előtt
Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Kossuth Ferencz a perszonál unióról
Január 24-ikén 28-dik évfordulója volt annak, mikor Czeglédről...
A debreceni sebészeti klinika laboratóriuma előtt A debreceni sebészeti klinika laboratóriuma előtt
Szememet húzza le az álom, ez a legfelső emelet, Itt járkálok a...
Az első automobil-versenypálya Az első automobil-versenypálya
Az első automobil-versenypálya Francziaországban lesz. A...
Repülőgépek a sztratoszférában Repülőgépek a sztratoszférában
Utasszállító repülőgépek a sztratoszférában. Eddie Rickenbacker...
Czipőfényesítő gép Czipőfényesítő gép
Ha valaki már megpróbálta, hogy a czipő fényesítése milyen fárasztó,...
A mozi mini detektív A mozi mini detektív
Egész érdekéé, de valami detektivregényből kiszedett kacsával...
A Rouart-aukczió A Rouart-aukczió
A művészet iránt érdeklődök figyelmét az utolsó hetekben a Párisban...
Bombabiztos cement Bombabiztos cement
A cementet a mindennapi életben úgy nevezett adalékanyagokkal,...
A kávéházi tőzsde A kávéházi tőzsde
A tőzsdetanács tiltó határozata ellenére ma rendkivül élénk üzlet...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98