Dtum
Login with Facebookk
1933 | Szeptember

Borzalmas katasztrófa a monzai autóversenyen

Európa három legnagyobb versenyzője Campari, Borsachini, Csajkovszky gróf életüket vesztették

Monza, szeptember 10.
Vasárnap a Milánó melletti Monzában az automobilosok nagydíjának versenyében borzalmas katasztrófa történt, amilyenre az automobil-versenysport történetében még nem volt példa.

A leghíresebb versenyzők közül az olasz Campari és Borsachini, valamint a francia gróf Csajkovszky életét vesztette. Miután a három 66 km-es előfutam első futama simán lefolyt a gróf Csajkovszky Bugatti-kocsiján 181.5 km-es óraátlaggal győzött Moll előtt, a második előfutamban történt a szerencsétlenség.

Campari Masseratti kocsiján 150 méterrel vezetett őrült iramban, amikor a 4.5 km-es körpálya veszélyes kanyarjában kocsija kivágódott és felfordult, úgyhogy a közvetlen mögötte lévő Borsachini, Castel Barco és Barlini kénytelen volt hirtelen fékezni: a kocsik a levegőbe ugrottak és felfordultak.

Campari a helyszínen kiszenvedett, míg Borsachinit és Castel Barcot súlyosan sebesült állapotban kórházba szállították, ahol Borsachini rövid idővel később meghalt.

Barlini ellenben sértetlen maradt. A haláleset ellenére folytatták a versenyt és a nézőközönség hallatlan izgalma között futották a 85 km-es döntő futamot. Egyórás késéssel. A nézők még mindig a katasztrófa hatása alatt állottak.

Az utolsó futam közepéig nem történt semmi, amikor gróf Csajkovszky az élen az említett kanyarból újból kivágódott kocsijával és a több ezer főnyi közönség jajkiáltása közben felfordult. A kocsi rögtön lángba borult, mentésről szó sem lehetett. Mire a kocsi mentését megkezdhették volna, már csaknem teljesen elégett Csajkovszkyval együtt.

A versenyt természetesen rögtön félbeszakították s hivatalos eredményt nem adtak ki. Az első futamot gróf Csajkovszky nyerte 181.5 km-es, a második futamot Ballestri 168.9 km-es óraátlaggal, míg a harmadik döntő futamban a francia Lebaux vezetett a 10-ik körig 173 km-es átlaggal.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Mini galéria
A karambol után Campari és Borsachini kocsija Campari a start előtt
Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Uj páncél buvárruha Uj páncél buvárruha
A háboru befejezése óta nagy buzgalommal fáradoznak azon, hogy a...
A bronzkori csörgőtől a hímestojásig 2. A bronzkori csörgőtől a hímestojásig 2.
Mindenekelőtt a madárka-forma jelentőségével kell tisztában lennünk....
A Modern Színpad második bemutatója. A Modern Színpad második bemutatója.
Az Andrássy úti kabaréban október elsején, pénteken lesz az új műsor...
Olasz tájak öt évszázad művészetének tükrében Olasz tájak öt évszázad művészetének tükrében
Vannak kiállítások, ahová előlegezett bizalommal indul el a művészet...
Léderer Gusztávné rendőri felügyelet alatt állott Bécsben Léderer Gusztávné rendőri felügyelet alatt állott Bécsben
A budapesti főkapitányság ma ujabb jelentéseket kapott a bécsi...
A Magyarországi Tornaegyletek Szövetségének felhívása A Magyarországi Tornaegyletek Szövetségének felhívása
Kedves Tornatársak! Szövetségünk folyó év pünkösdjén, 1903. május...
Régi nagy traktátumokról beszél Kiss néni, az utolsó pesti „Tafeldecker” Régi nagy traktátumokról beszél Kiss néni, az utolsó pesti...
Kétszobás udvari lakás egyik szobájában van a „vállalat”,...
A maximális árak A maximális árak
Hosszu vita és vajudás után végre létrejött a kormányok között a...
A magyar katonák harczkészsége A magyar katonák harczkészsége
Az aradi várban, a hol az ujabb és ujabb menetzászlóaljakat állítják...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98