Dtum
Login with Facebookk
1934 | December

Rádiós újdonság a repülésben

A rádió gyorsiramu fejlődése a repülésben is nélkülözhetetlenné tette a drótnélküli hirszolgálatot. Ma már komoly utasszállító gépet rádió adó-vevőkészülék nélkül el sem indítanak. A légköri viszonyok állandó és pontos ismeretében a pilóta rengeteg olyan megpróbáltatás elől mentheti meg utasait, amelyek azelőtt túlnyomó részben súlyos szerencsétlenséggel jártak.

Sem a köd, sem a sötétség nem akadály ma már a repülés útjában, mert a tájékozódás hovatovább kizáróan rádió útján történik s a kiküldött hullámok szinte sínszerűen vezetik célja felé a gépet. Naponta újabb és újabb találmányok születnek a technika e legfrissebb és jól fizető területén s a sok között most mégis a legegyszerűbb felé fordult a figyelem. A kereskedelmi repülök, s természetesen a hadirepülők is pompás adó-vevő-gépekkel röppenek fel a magasba.

A kisebb sportrepülőgépek azonban mindeddig nélkülözték a nélkülözhetetlen barátot, a rádiót, mert nem volt megfelelő szerkezet, amivel állandó összeköttetésben maradhattak volna a földdel. Az ilyen mind gyakoribbá váló sportrepülések nem engedhették meg maguknak azt a luxust, amit egy teljesen felszerelt rádióberendezés súlyban és árban jelentett.

A régóta hiányzó egyszerű, minden komplikált kezelés nélkül is pontosan és megbízhatóan működő könnyű kis rádió vevőgépet végre is sikerült megfelelő alakba önteni úgy, hogy gyárak e nagyon is fontos, ám igénytelen apróság nélkül újabban nem is engedik ki a gépet a forgalomba.

Egyetlen gombbal kell szabályozni, ami a pilóta kezeügyébe esik. A térfogata nem nagyobb egy szivaros doboznál, mindössze lámpa dolgozik benne de az összes áramszükségletét a repülőgép motorja szolgáltatja.

A pilóta a szokásos repülősisakban hordja a miniatür kis fejhallgatókat és így a mozgásszabadsága minden tekintetben biztosított. Az anyaállomásról állandóan felfoghatja legfrissebb híreket, tájékozódhat a közelgő viharról, a különböző levegőrétegek elhelyezkedéséről, semmi sem éri tehát meglepetésként, a gép vezetése nincs az időjárás kényekedvének kiszolgáltatva.

Amellett a gép ára nem haladja túl egy normális háromlámpás készülék árát. Hasznos barátot kaptak tehát a repülők a technikusoktól s bizonnyal csökkenni fog a repülő balesetek száma is emiatt.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Meidinger-kályha fűtése hazai szénnel Meidinger-kályha fűtése hazai szénnel
Meidinger-kályha fűtése hazai szénnel. Elég gyakran hallható nálunk...
A 1909. évi kardvívóbajnokság ügyében A 1909. évi kardvívóbajnokság ügyében
A Magyar Athletikai Szövetség vívószakosztálya dr. Nagy Béla...
Nessi Pál képviselő katonai ügye Nessi Pál képviselő katonai ügye
Nessi Pál képviselő és szolgálaton kívül levő honvédtiszt jan....
Életmentő sugarak Életmentő sugarak
Az embert fenyegető számtalan betegség közül talán a rák tűnik a...
Lengyel István (1851-1903)
A hazai természettudományi mozgalmakban érdemes munkát végzett...
Hangjegykészítés fényképezés útján Hangjegykészítés fényképezés útján
A nagy zeneszerzők életrajzaiban gyakran szerepelnek egyszerű...
Halotthamvasztás Indiában Halotthamvasztás Indiában
Keletindiai utazásom alatt, noha halottégetést először már Bombayben...
Az allensteini dráma Az allensteini dráma
Allensteinban, Németország egyik kis városában, a minap szenzácziós...
Üzenet ötezer esztendő mulva élő utódainknak: az acéltorpedó Üzenet ötezer esztendő mulva élő utódainknak: az acéltorpedó
Az 1939-es newyorki világkiállításon az egész modern korszak felvonul...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98