Dtum
Login with Facebookk
1935 | November

Fővasúti vonalat építenek Cegléd–Pusztaszabolcs között?

Az ország közlekedési viszonyainak a javítása céljából a közelmultban különböző javaslatokat tárgyaltak az illetékes kormánytényezők. A többi között felmerült újabb vasúti Dunahíd építésének a terve. Szóba került ugyanis a Cegléd–Pusztaszabolcs közötti fővasúti összeköttetés megépítésének a gondolata.

A teheráruforgalom meggyorsítása állt ennek az elgondolásnak a középpontjában.
Az illetékes szakemberek között élénk vita indult meg arról, hogy vajjon meglenne-e az új vonalon az egészséges árukicserélődés és hogy a várható forgalom rentábilissá teszi-e a körülbelül 20-25 millió pengős befektetést?

A kereskedelmi minisztériumban akkor arról tanácskoztak
– ami talán a vasútépítés mai hatalmas költségei mellett modernebb és mozgékonyabb megoldást jelentene, nevezetesen hatalmas teherautóparknak a beállításáról. A MÁVAG foglalkoztatására gondoltak természetesen elsősorban, még pedig olyan értelemben, hogy a vasútépítésre szánt beruházási összeg feléért, 10-12 millió pengőért rendeltek volna a MÁVAG-nál Mercedes-Benz teherautókat.

A kérdéses vonal személyforgalma
ugyanis alig jön tekintetbe, a hangsúly a rendszeres teherautójáratokon lett volna. Nem kétséges, hogy ha a Miskolc–Debrecen közötti rendkívül körülményes, lassú és drága – majdnem azt mondhatnánk: hiányzó – vasútösszeköttetés problémája is felmerülne, ennek a teherautóparknak egy részével és valahol Tiszapolgár környékén építendő közúti Tiszahíddal, aránylag olcsón meg lehetne oldani ezt is.

A vasút és az autó itt újra szembekerült egymással.

Végleges döntést még nem hozott a kormány, de a beavatottak szerint a megoldás a vasút javára történik és a határozat úgy fog szólni, hogy 1938-ig meg kell építeni a Cegléd–Pusztaszabolcs közötti vasútvonalat.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Angolszász kézre került Tunisz Angolszász kézre került Tunisz
A Stefani-iroda irja: A sors zordsága ugy akarta, hogy az Olasz...
Uj honalapítás Uj honalapítás
A történelmi reform, a magyar föld fölszabadítása és a tőke...
Gyilkosság vádja Bokányi Dezső ellen Gyilkosság vádja Bokányi Dezső ellen
A szolnoki kir. törvényszék ma délelőtt egy monstre-bolsevista bünpör...
Háborus járványok Háborus járványok
Egyre-másra érkeznek hirek róla, hogy az oroszok és a szerbek között...
Uj helyzet a Balkánon
Anglia ismeretes javaslata ujra mozgásba hozta a Maczedónia iránt...
Apróságok Apróságok
Kevesen tudják, hogy Sir William Edmund Ironside tábornok, a brit...
Új vezetőségi tagok a Magyar Bank élén Új vezetőségi tagok a Magyar Bank élén
A közgazdasági életben sok szó esik a Magyar Banknál bekövetkezett...
Színházi bemutatók Színházi bemutatók
Lángelmét színpadon érzékeltetni bizonyára a legnehezebb feladatok...
A mezőgazdasági szénszükséglet biztositása A mezőgazdasági szénszükséglet biztositása
A földmivelésügyi népbiztosság az 1919. évi cséplési és őszi szántási...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98