Dtum
Login with Facebookk
1935 | Július

Naponként egy versenyképes, modern könnyű teherautót gyárt a MAVAG

A magyar teherautógyártás rövid ideig élvezte a konjunktúra áldásait.
Fennállása óta a legkülönbözőbb nehézségekkel küzdött, majd néhány évvel ezelőtt teljesen megszűnt. Aztán a teherautógyárak: a Győri Vagóngyár, a MAVAG csupán készleteik értékesítésével foglalkoztak.

Most jelentős esemény készül a hazai autógyártásban.
A Magyar Állami Vas-, acél- és Gépgyárak berendezkedik teherautó gyártására. Modern, olcsó, könnyű típusú teherkocsikat kívánnak gyártani és ebből a célból a legmodernebb felszereléssel látták el a gyárat. A szükséges új gépeket már be is állították, a gyár többi üzemeitől valósággal elkülönített csarnokokat szemeltek ki a teherautógyártás céljára. A terv az, hogy naponta kihoznak egy kocsit.

A Győri Vagóngyár szintén programmjába vette
a teherkocsik folytatólagos gyártását. Magyarországon ennek a könnyű típusú, erős és olcsó teherautónak megvan a piaca. Hozzáértők szerint évi 5-600 teherautó beállítására lehet számítani. Az új gyártási programm sarkalatos pontja, hogy a kocsikat versenyképes áron hozzák forgalomba és gondolnak arra is, hogy Kelet piacain az export terén is megpróbálkoznak modern, könnyű kocsikkal.

Személyautó gyártásáról egyáltalán nincs szó.


A hazai teherautógyártásnak ilyen módon való fejlesztése
nagyban és egészben megfelelne az intenciónak, amelynek Schimanek Emil műegyetemi tanár, az Országos Közlekedésrendészeti Bizottság elnöke, hangot adott az illetékes tényezők előtt a multban.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Arab karaván Arab karaván
Nincs hasznosabb állatja az arabnak, mint a tevéje; ennek hátán jut...
Széll Kálmán nyilatkozata az osztrák alkotmányosságról Széll Kálmán nyilatkozata az osztrák alkotmányosságról
Deczember 6-án nyilatkozott Széll Kálmán arról, hogy mi történjék, ha...
Schandl államtitkár a földreform problémák megoldásáról Schandl államtitkár a földreform problémák megoldásáról
Ellenzéki körökben sokat remélnek attól a pártközi konferenciától,...
Az élő Kosztolányi Az élő Kosztolányi
"Mindenről írtam már - panaszkodott kedvesen Kosztolányi a...
Az uj Wekerle-kormány Az uj Wekerle-kormány
Az uj Wekerle-kormány kinevezése és bemutatkozása most már csak napok...
Ferenczy Noémi gobelinjei az Ernst-muzeumban Ferenczy Noémi gobelinjei az Ernst-muzeumban
Ime egy másik álomlátó! Szintén a javából, sőt a legislegjavából...
Árverezés becsáron alul Árverezés becsáron alul
A földbirtokárak hanyatló irányzata mellett bankkörökben egyre...
F. T. C. – U. T. E. 5:1. F. T. C. – U. T. E. 5:1.
A soroksári-úti pályán nagyszámu nézőközönség előtt találkoztak a...
Fejlődés a kémiai iparokban Fejlődés a kémiai iparokban
Érdekes áttekintést nyujt a magyar kémiai iparok helyzetéről a...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98