Dtum
Login with Facebookk
1939 | Április

Meglepetések az Államvasút kettős vásárkiállításán

A magyar királyi Államvasutaknak a Nemzetközi Vásáron való idei szereplése méltó módon reprezentálja az ország legnagyobb és legfontosabb intézményét, egyben pedig a nagyközönség széles rétegei számára nyujt hasznos tájékoztatást, szórakoztató és gyönyörködtető látnivalót. A MÁV kiállítása két részből áll. A Vásár területén az „Árpád” sínautobusz jellege szerint kiképzett, ötletes, ízléses pavillonban, művészi ábrázolások sorozatában nyújt a MÁV. bepillantást ezerirányú tevékenységébe.

A túristák bizonyosan hosszasan időznek majd
a „Vasuttal a Felvidékre” propagandaképei és a felvidéki tájrészletek diorámái előtt. Érdekes táblázatok és képek mutatják be a kenyéradó MÁV-ot, szemléltető összeállításban láthatók a kedvezmények. Aki ezt a kiállítást megszemléli, megtanulja, hogy mindenki utazhatik kedvezménnyel. A Mávaut felvidéki járatai, az olcsó kiránduló autókörjáratok érdekes és tanulságos feltárása mellett hatásos módon bontakozik ki a közönség előtt a MÁV áruforgalmának, anyagfogyasztásának hatalmas gépezete.

A MÁV kiállításának másik része
a Nyugati pályaudvaron, a Teréz-körút és Podmaniczky-utca sarkán lévő postaépület és az állomás közötti területen, az ú. n. postavágányon várja a közönséget. A kiállítás a Nyugati pályaudvar indulási oldalán keresztül érhető el. Kevesen vannak, akik közelről megszemlélhették például az áramvonalas gőzmozdonyt, amely 265 tonnás szerelvényt 3 perc alatt száz kilométeres óránkénti sebességre gyorsít fel, kétszáz tonnás szerelvénnyel pedig hét perc alatt 130 km-es sebességgel fut sík, egyenes pályán. A légellenállás az áramvonalas kivitellel annyira csökken, hogy ebből 10 százalékos teljesítménynyereség következik.

Ugyanitt mutatja be a MÁV a szerelvény többi járműveit,
a 10.000 kg poggyászt befogadó raktárral ellátott kalauzkocsit, a négytengelyű buffet-kocsit. Ugyanazt a kényelmet nyujtja, mint a Waggon Lits 50 tonnás étkezőkocsija, de sokkal könnyebb: 39,2 tonna. Az „AB-a” sor: négytengelyű I. és II. osztályú személykocsi új típusának első példányát állítja ki a MÁV. A tágas, kényelmes fülkék, a harmónikus színhatással, nemes anyagokból készült belső berendezés, tökéletes higinikus felszerelésével joggal számíthat általános tetszésre és elismerésre.

A postavágányon áll a mozdonyüzemű személyvonatokhoz készült
első, teljesen vasszekrénnyel épített kéttengelyű harmadik osztályú személykocsi. A párnás hátakkal, tökéletesített higiénikus berendezéssel ellátott kocsiban megtalálja az utas azt, ami eddig csak a magasabb kocsiosztályokban állt rendelkezésére. Ennél a III. osztályú, újtípusú személykocsinál a szociális gondolatot érvényesíti a MÁV, hogy a szegényebb rétegek utazását minél kényelmesebbé és korszerűbbé kell tenni. Bemutatja az Államvasut a háromtengelyű II. és III. osztályú motorkocsi új típusát, amely kényelmesebb, tágasabb és csendesebb a réginél. A poggyászraktárt a kocsi közepén úgy helyezték el, hogy a be- és kiadás zavartalan, a rakodás gyorsan lebonyolítható. Különösen kényelmesek a feljárólépcsők.

A két- és négytengelyű különleges gyümölcsszállító kocsikkal annakidején megelőzte a MÁV. a legtöbb európai vonutat. A négytengelyű legújabb gyümölcsszállító nagy emelési felülete biztosítja a főzelék és a kevésbé kevésbé kényes gyümölcs jó állapotban való szállítását. Megszemlélheti a közönség a legnagyobb hazai hűtőkocsit, amely alkalmas a legtöbb vasuton gyorsvonattal való közlekedésre és a közvetlen angol forgalomba is. A kéttengelyű teherszállító kocsi kb. 5000 darab csirke szállítására alkalmas, beépített eleségmedencével, víztartóval. A kéttengelyű nyitott teherkocsi most nagymennyiségben készülő, új, tökéletesített, erősbített típusa is látható a kiállításon, amelynek újszerűsége és érdekessége hatalmas közönséget fog odavonzani.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Gellért Oszkár - Hitler Gellért Oszkár - Hitler
Kezdjük egy idézettel, amit nem abból a tanulmányból veszünk, amiről...
A japánokról A japánokról
Az előkelő japán közönség I. osztályon utazik s egy-egy utas...
Homérosz margójára
Lehet, tanári rigolyának, vagy jobb esetben furcsa sznobizmusnak...
Ajánlás
Nehéz esztendők felé indulunk: 1930, -31, -32, -33, -34 - a válságtól...
Vilma királynő nyakéke Vilma királynő nyakéke
Ne higgyük, hogy az uralkodók nem vágynak már semmire s nem...
A parlament föloszlatása után A parlament föloszlatása után
A magyar parlament palotája most nemcsak egyik legnagyobb, de a...
Kirándulóhelyeink kőzettani érdekességei , a kőzetek rétegződése Kirándulóhelyeink kőzettani érdekességei , a kőzetek...
A dolomit- és mészkőhegységeket a vízszegénység jellemzi. Felszínük...
Farkas Ödön átigazol Farkas Ödön átigazol
Farkas Ödön, a magyar műugróbajnok, átigazolását kérte az FTC-be. A...
A haj korai őszülése A haj korai őszülése
A haj korai őszülése ellen semmit sem tudunk tenni, mert ez azon...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98