Dtum
Login with Facebookk
1941 | Október

Tudjuk…

… hogy a közlekedési eszközök üzemének fokozatos korlátozása megfontolásra készteti az illetékes tényezőket, éppen úgy, mint a közönséget, elsősorban a gazdasági életet. Sem a meddő kritika, sem a céltalan sóhajtozás nem segít: számba kell venni a lehetőségeket és a körülményekhez alkalmazkodva kell új megoldásokat találni.

Nagy érdeklődés nyilvánul meg a kerékpár iránt,
melynek nagyarányú elterjedésére lehetne számítani, ha a termelés ki tudná elégíteni az igényeket.

Fokozott figyelmet érdemel a fővárosi viszonylatban a propellerközlekedés ügye.

Szerény nézetünk szerint a csavargőzösöket teljes mértékben üzembe kellene helyezni és olyan járatokat kellene rendszeresíteni, amelyek összeköttetést létesítenének a Duna két partja, továbbá a távolabbi városrészek között.

Megfontolást érdemel a lovaskocsik üzembehelyezésének a kérdése is.

Ha az autóforgalom tovább csökken, a régi jó konflisok, fiakkerek ismét közkedveltségnek örvendenének, feltéve, hogy ló és lószerszám rendelkezésre áll.

Az autóbuszforgalom nagyobb mértékű korlátozása
önkéntelenül a régi omnibuszra tereli a figyelmet.
Nem lehetetlen, hogy hasonló jellegű járművek beállítása hasznos szolgálatot tenne a közlekedésnek.

A pályaudvarokra és a pályaudvarokról érkező közönség csomagjainak szállítására
taxik hiányában talán be lehetne vezetni olyan egységes szolgálatot, amely a MÁV háztól-házig forgalmának a mintájára tudná lebonyolítani a nagyobb személypodgyász fuvarozását. Természetesen a közönséget is fel kellene világosítani arról, hogy minél kisebb podgyásszal utazzék.

Akármilyen megoldás kerüljön kivitelre a gyakorlatban,
a közlekedés korlátozása következtében előálló helyzettel foglalkozni kell.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
A Vezér és Köd A Vezér és Köd
A Vezér (nagy V- vel), a Mozgalom (nagy M-mel) lelke és mozgatója...
Vasárnap esti londoni jelentés Vasárnap esti londoni jelentés
Vasárnap délután Londonban a következőkben foglalták össze a nagy...
Miklós román herceg és a magyar trón Miklós román herceg és a magyar trón
A Journal de Genéve szerint a Corriere della Sera bécsi forrásból azt...
A kisgazda boldogulása A kisgazda boldogulása
Hazánkban kerekszámban egy millió hold úrbéres legelő van. Ez az egy...
Gondolatok a mezőgazdaság és ipar körül Gondolatok a mezőgazdaság és ipar körül
A mezőgazdaság is ipar, mely ma már hatalmas arányokban fejlődik és...
Csilléry vasárnap megint a királykérdésről beszélt Csilléry vasárnap megint a királykérdésről beszélt
Vasárnap délelőtt a budai Simplon-moziban tartotta beszámolóját...
A magyar és osztrák hajótér A magyar és osztrák hajótér
A háboru után a hajótér az életbevágó gazdasági kérdések közt első...
Egyenes úton előre Egyenes úton előre
Nincsenek copyright politikai programok. Senki emberfiának nincs...
A Balaton tudományos tanulmányozása A Balaton tudományos tanulmányozása
A Balaton tudományos tanulmányozásának eredményeiből két újabb füzet...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98