Dtum
Login with Facebookk
Címlap
VEZÉRCIKK
A Margithíd forgalma a kora délutáni órákban a megszokottnál is hatalmasabbra növekedett. Autók végeláthatatlan sora kígyózott Budáról és Pestről a szigeti kishídra, zsúfolt autóbuszok és villamosok ontották a fogyni nem akaró emberáradatot a felső szigeti díszpálya felé. A szigeti...
DÍJAINK
Az év honlapja 2010 eFestival 2010
ÚJDONSÁGOK
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
Kedves Olvasók! 10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
ROVATOK
Cikk-ajánló
Rádiofonon keresztül Rádiofonon keresztül
Gyárfás Ibolyka, a világhirü magyar hegedűművésznő Berlinbe arat most...
Pesti csibész-élet II. Pesti csibész-élet II.
Mint minden nagyvárosban, ugy Budapesten is a rendes társadalmi...
A tatabányai elektromos centrále A tatabányai elektromos centrále
Herrmann Miksa kereskedelemügyi miniszter vasárnap megkezdte...
Szenes Béla Szenes Béla
Harminchárom éves volt. Mosolygó és szerencsés író. Nyilván boldog...
Az MTK nemzetközi atlétikai viadala Az MTK nemzetközi atlétikai viadala
A Hungária-Sparta mérkőzés előtt az MTK nemzetközi atlétikai viadalt...
Holtpontra jutott a lakásépités Holtpontra jutott a lakásépités
A lakásépitési hitelek ügyében e héten fontos tárgyalás kezdődik Vass...
Fővárosi kabaré Fővárosi kabaré
E héten nyilt meg s máris lelkesedéssel beszél a Fővárosi Kabaré-ról...
Pesti jazz Pesti jazz
Nem közönséges kávéház. Zenés. Jazz-band játszik a dobogón. A néhai...
A léghajózás áldozata A léghajózás áldozata
Léghajó, repülőgép, motor, automobil stb., csaknem minden hónapban...
Privát Huszadik század
Páholy
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból (Cseke Gábor olvasónaplója) Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója   Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2013|08|01 - Szerző: Cseke Gábor
A népeket, etnikumokat, fajokat megcélzó anekdotizálás, bár sok esetben érzékenységet sértő, túlzó...
Blog
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
2011|06|02 - Szerző: Tánczos G. Károly
Bűnösök vagyunk mi… …akár a többi nép. Ez igaz, de nem jogosít fel bennünket, magyarokat az elhallgatásra, a letagadásra, még akkor sem, ha Cseres...
Kincskeres?
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
1946. október
47 %
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98