Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A kereskedelmi törvény revíziójának kérdésével junius 28-iki közgyűlésében foglalkozott a debreceni kereskedelmi és iparkamara. A kamara szükségesnek tartja, hogy a kereskedelmi törvényben a kereskedőkre vonatkozó összes jogviszonyok az ipartörvényre való vonatkozás nélkül különváltan......
ROVATOK
A Balkán-országokban a forrongás egyre tart, fokozódáshoz azonban nincs elég ereje. Az orosz lapok tudnak legtöbbet az ottani keresztényekre elviselhetetlen állapotokról. Maga az orosz kormány nagyon óvatos. Bármennyire...
Érdekes összehasonlitani a budapesti és bécsi munkaközvetitő intézetek mult évi jelentéseinek néhány adatát, amelyek körülbelül egy időben jelentek meg. A 700,000 lakóju Budapesten több volt a munkanélküli, mint...
Midőn Schulek Frigyes kitünő építészünk sok évi munka után befejezte a budavári koronázó főegyház helyreállítását, azon eszméje kiviteléhez fogott, hogy a remek építménynek, mely mellett szent István királyunk emléke...
Az éjszaki sark fölfedezésére indúlt Baldwin-féle expediczió sem volt szerencsésebb, mint elődei. Siker nélkűl tért vissza Norvégia Honungsvaag nevü kikötőjébe. Az expediczió hajójának kormányosa Vörös Lukács szabadkai...
A bécsi uszó-szezon legnagyobb eseménye zajlott le a mult hetekben, midőn az angol úszók köztük a világbajnok Jarvis az I. Wiener Amateur Schwimm-Club meetingjének részvételükkel rendkívüli érdekességet kölcsönöztek....
Kultúra
Politika
Pavlovics Lyubomir képviselő ügye
Pavlovics képviselő becsületszavára fogadta a képviselőházban, hogy a...
Sport
A *Sport-Világ* tavaszi kerékpárversenye
Szent-Medárd nem kedveli a sportot, esőt hozott és alaposan elmosta...
Bulvár
Hajókötelek által védett vértes mozdony
A boer csapatoknak a lőfegyverekkel való ügyes bánása, arra...
Politika
Bulvár
Gazdaság
Kunszentmiklós-dunapataji helyi érdekű vasut
A kunszentmiklós-dunapataji helyi érdekű vasut Kunszentmiklós, Tass,...
Politika
Bulvár
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.