Dtum
Login with Facebookk
1902 | Július

A Páris – Bécs 1430 km-es automobil távverseny

A Páris – bécsi automobil távverseny az eddig megtartott ily nemű versenyek legnagyobbika egyúttal az év legjelentékenyebb sporteseménye lezajlott.

 

Az Automobile Club de France már évekkel ezelőtt foglalkozott ezen verseny tervével, mely végre hosszú vajudás után a megvalósulás stádiumába lépett.

 

A távverseny teljes sikerrel dicsekedhetik; nemcsak az automobil – iparra nézve jelentőségteljes az, hanem az automobil-sportokra is, mert rendkívüli akadályokkal kellett itt megküzdeni, melyeknek legyőzése számos áldozatot – sajnos emberéletben is – követelt, de minden nagy vívmánynak meg vannak áldozatai s ezen nagy erőpróba, melyet gépek és versenyzők egy aránt kiálltak, a haladás egy új korszakának kiinduló pontját fogja képezni. A verseny lefolyásából már eddig is egy igen fontos tény konstatálható, t. i. az, hogy nem épen a leggyorsabb menetű, hanem a legjobban, legszolidabban szerkesztett, tehát legkitartóbb gépek voltak a győztesek.


A verseny engedélyezése több ország kormányától függvén, sokáig kétséges volt és így a tulajdonképeni előkészületre, mely ily nagy távra óriási munkát igényel, alig maradt néhány heti idő, annál nagyobb elismerés illeti mindazokat, kik azt aránylag oly simán lebonyolították.


A franczia automobil-gyárak eme nagy küzdelme, melyben körülbelül 150 versenyző vett részt és melyben 1430 km-nyi óriási távot 25-26 óra alatt tettek meg, M. Renault győzelmével végződött, ki saját gyártmányú könnyű kocsijával 25 óra 51 percz alatt érkezett be elsőnek, a mely időeredményhez 19 perczet számított hozzá a versenybíróság az utolsó ellenőrző állomáson a jelentkezés elmulasztása miatt.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Mini galéria
Automobilok a Place de la Concorde-on Párisban, az indulás előtt Báró Rotschild automobilján Indulás Champignyből A Franczia Automobil-Club Párisban
Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
A földrengések megfigyelése
Néhány hónap óta több borzasztó hatású földrengésről kaptunk híreket....
Eden lemondott Eden lemondott
Eden délután 1 órakor megjelent a miniszterelnökségen, hogy még a...
A pécsi hullaügy A pécsi hullaügy
Lendvai-Lehner kijelentette munkatársunknak, hogy ujra interpellálni...
Az iparosok nyugdija és a közszállitás Az iparosok nyugdija és a közszállitás
A ferencvárosi iparosok és kereskedők kaszinójának kezdésére a...
Leszállították a jövedelemadó kulcsát
Az 1924. évi IV. t.-c. többek között az adóknak aranykoronaértékben...
A szerb királyi pár nem utazik a czárhoz A szerb királyi pár nem utazik a czárhoz
Hónapok óta lehetett hallani a balkáni hármasszövetség eszméjéről s...
Sorozatos építőanyag razziákat tartanak a közellátási detektívek Sorozatos építőanyag razziákat tartanak a közellátási...
A Közellátási Hivatalnak tudomására jutott, hogy többi vidéki...
A Dorogi AC pályaavató-versenye A Dorogi AC pályaavató-versenye
Fényesen sikerült versenyt rendezett új sporttelepén a Dorogi AC. A...
Bethlen angol cikkben háritja el magától a reakció vádját Bethlen angol cikkben háritja el magától a reakció vádját
A „Hungary Of Today” cimü, változatos tartalmu,...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98