Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Fiatal iróink között a fővárosi életnek legalaposabb ismerője, Molnár Ferncz ifjusági regényt írt a pesti diákról, vagyis jobban mondva a pesti fiúról. Mert a fővárosi gyerek nem él tulajdonképeni diák-életet, az iskolával és tanulótársai egyetemével nem lép oly szoros, élete legfőbb...
ROVATOK
A cseheknek egy régi, forró vágya teljesült, Ferencz József Ő Felsége hosszabb tartózkodásra Prágába érkezett. A király, a kit nagy ünnepségekkel fogadtak, a Hradsin nevű királyi palotába szállt és első sorban a...
Kossuth Ferencz és báró Beck osztrák miniszterelnöknek a kiegyezés kérdésében tett nyilatkozatáról egy vezető magyar politikus ezt a kijelentést tette egy hirlapirónak:
– Véleményem szerint Kossuth Ferencz...
A Grand - Guignol szinház, itt Párisban, azoknak az orvossága, a kiknek a gyomrát elrontotta a szinház. Sokan vagyunk ilyen elrontott gyomruak Párisban, Berlinben, Budapesten és mindenütt. De viszont a mai ember...
AmundsenRoald tengerész-kapitány, a világhírű norvég sarkutazó, a ki nagy küzdelmek árán az északnyugati átjárón átvergődött társaival együtt, márczius 11-én este az Uránia-szinházban tartotta meg nagyérdekű előadását.
A...
Az angol csapat második mérkőzése, húsvét hétfőjén a millenáris pályán folyt le. Bár a Testgyakorlók hiányos csapattal állottak ki, mégis oly lelkes ellenállást produkáltak s oly kitartással küzdöttek, hogy az angolok...
Sport
Politika
Sport
Pierre de Frédy, Baron de Coubertin
1863. január 1-jén született Párizsban Pierre Fredi de Coubertin báró...
Sport
Sport
Tudomány-technika
Politika
Gazdaság
Eredménytelen kiegyezési tárgyalások Budapesten
A Budapesten tartott kiegyezési tárgyalások eredmény nélkül való...
Gazdaság
Magyar megrendelések mellőzése Szerbiában
Egy bécsi lap elmond néhány esetet, a melyek még a vámkonfliktus...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.