Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A történelem fel fogja jegyezni, hogy 1907. év szeptember havában nem volt tolongás Budapesten.
Az emberek olyan óvatosan elkerülték egymást az utczán, mintha féltették volna ruhájukat a kopástól. Pedig csak az volt az oka ennek a nagy óvatosságnak, hogy a fővárosban alig akadt...
ROVATOK
A képviselőház megnyitó ülésének közeledtével egyre élénkebb lesz a függetlenségi párt klubja, s esténkint mint több és több képviselő gyűl össze, hogy megvitassa a politika napi eseményeit. Így 27-én este is eleven...
A magyar gazdák szeptember 3-án és 4-ikén tartották meg Pécsett nyolczadik országos kongresszusukat, melyen részt vett Darányi Ignácz földmívelésügyi miniszter és Mezőssy Béla államtitkár, s a magyar gazdaközönség...
A magyar olvasó megszokta, hogy irói mindent, a mit közölni akarnak vele, világosan, pontosan kidolgozva adnak eléje, úgy, hogy nem marad már számára semmi gondolkodni való, csak át kell adnia magát az olvasottak...
Bemutatjuk olvasóinknak a Cunard-Line angol hajótársaság legujabb hajóját, a Lusitaniát, amely a napokban Liverpoolból Newyorkba érkezett és a 2780 tengeri mértföldnyi utat 5 nap és 54 percz alatt tette meg. Ilyen...
A fővárosi egyletek közt utolsónak gyűjtötte össze a Posta és TTSE. és MOTESz, vagy ami ezzel egyenlő, az ország legjobb atlétáit, hogy klasszikus számokban erejüket összemérjék. Vasárnap délután nagy közönség...
Sport
Gazdaság
Tudomány-technika
Gazdaság
Pénzintézeteink és a betegség és baleset esetére való biztosítás
Az épen most megjelent 1907. évi XIX. törvényczikk, mely az ipari és...
Gazdaság
A román kormány a magyar munkások ellen
Paianu mérnök, a román kereskedelemügyi miniszterium ipari...
Gazdaság
Politika
Sport
B. A. K. I. – Typographia I. 4:0
A két ujdonsült elsőosztályu csapatnak találkozása elé érthető...
Sport
A Pozsonyi Torna Egylet nemzetközi torna és athletikai versenye
Lefolyt ím a 3. országos illetőleg az első nemzetközi sportünnepély a...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.