Dtum
Login with Facebookk
1907 | Február

Új nagy függőhíd New-Yorkban

Bizonyára mindenki ismeri legalább hírből azt az óriási függőhidat, mely New-York-ot a tőszomszédságában fekvő s bátran külvárosának nevezhető Brooklyn-nal összeköti.

E híd épitése annak idején (1873-83) világszerte nagy technikai eseményszámba ment, egyrészt méreteinek nagysága, főleg pályatestének szédítő magassága miatt, másrészt pedig azért is, mert a mul század 60-as éveiben úgy látszott, mintha a hídépítők teljesen elejtették volna a hídépítésnek ezt az elvét, mert egyes, akkor még kellően nem merevített függőhidakon oly zavarok mutatkoztak, hogy nem egyet közülök le kellett bontani, sőt volt olyan is, mely nagy szélnyomás következtében össze is omlott.

Ezt a hidat azoban még ma is a legmerészebb technikai alkotások közé kell sorolnunk, bár napjainkban már párja is akadt egy hasonló óriási méretű új függőhidban, a mely szintén New-York-ot és Brooklyn-t köti össze. Maga a központi New-York u. i., melyhez szinte közvetlenül egy egész csomó nagy város csatlakozik, Manhattan szigetén épűlt, míg Brooklyn a Long Islandon, melyet attól egy keskeny tengerszoros az East River választ el.

E viszonyok, hogy tudni illik azért a tengeri hajók is közlekedhessenek, teszik szükségessé, hogy az áthaladás egy ívben történjék és oly magasan, hogy a legnagyobb vitorlások is elférhessenek alatta. Ezért kellett az új hidat is épp oly merész arányokban építeni, mint a régit és ilyeneknek tervezik azt a további két hidat is, a melyeket egy az East River alatt most épülő alagúton kívül Brooklyn-nak New-York-kal mindinkább élénkülő közlekedése immár szükségessé tesz.

A régi híres ferry-boat-ok (kompok) ugyanis már nem elegendők a forgalom lebonyolítására, de különben is csak időről-időre közlekednek, a mi gyakran várakozással jár s így az amerikaiak igényeinek egyáltalában nem felel meg.

Ezt az új hidat kivánjuk itt a kép mellett (1. ábra) pár sor kiséretében bemutatni.

Két ember állhat a toronyban: az egyik a tüzér, a másik a segédje; az előbbi egy biczikli-félén ül s a lába nyomásával szabályozza a mitrailleuse mozdulatait. A tüzérek hátulról mennek be a toronyba egy pánczélos ajtón, a vezető oldalról jut a helyére.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Mini galéria
A kábellefektetésre szolgáló ideiglenes hidak A kész híd látképe
Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Gömbös Gyula sulyosan megsebesült Gömbös Gyula sulyosan megsebesült
Vasárnap délelőtt 10 órakor a Rákosi –féle vívóteremben folyt...
A szingaporei hajókatasztrófa magyar áldozatai A szingaporei hajókatasztrófa magyar áldozatai
Borzalmas katasztrófa történt a mult héten Singapore közelében. Az...
A patina vagy nemesrozsda , elektrolízises módszer A patina vagy nemesrozsda , elektrolízises módszer
Mesterséges patina előállításában a kémiai eljárások mellett fontos...
Izsó Miklós és négy mai művész Izsó Miklós és négy mai művész
Ez Ernst-múzeum nem éppen összeillő csoportosításban újítja fel...
Letartóztatott angyalcsinálónő Letartóztatott angyalcsinálónő
A rendőrség letartóztatta Kovács Jozefia Maglódi-út 172. szám alatt...
Máttis Teutsch János
Máttis-Teutch érzésfestői törekvésének első, átmeneti korszakában...
Alfonzó – inkognitóban Alfonzó – inkognitóban
Párisban él egy dusgazdag világfi, M. Lebaudy, a ki – mint e...
Filmgyár épül Kolozsvárott Filmgyár épül Kolozsvárott
Bingert János, a Hunnia Filmgyár vezérigazgatója Kolozsvárott...
Meghalt a király.... Meghalt a király....
SCHÖNBRUNNBAN, a kastély hálótermében, körülvéve fenséges...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98