Dtum
Login with Facebookk
1909 | Március

A jövő vonatja

Hogy a vasutaknak mai rendszere már elévült és a forgalom fokozottabb igényeinek nem felel meg, azt nemcsak a vasut-technikusok hangoztatják, hanem a közönség is kezdi érezni. Mindenekelőtt nem praktikusak a hosszu, sok kocsiból álló vonatok, a kezelésük is nehézkes és drága és a legnagyobb bajuk az, hogy ma már nem elég, ha két nagy város közt naponként négyszer, ötször közlekedik a vonat.

A mindig fokozódó forgalom azt követeli, hogy az embernek a nap minden szakában legyen alkalma arra, hogy akármelyik városba eljuthasson, éppen ugy, mint a hogy a villamos vasút bármily időben elvisz a főváros minden pontjára. E czélból szükséges lenne, hogy az egyes nagyobb állomásokról sokkal gyakrabban induljon vonat, a mely, főkép a kezelés egyszerüsitése végett, egyetlen kocsiból állna, olyanból a minőt az itt látható képünkön mutatunk be olvasóinknak. 

A kocsi eleje a lokomotiv, közepe a személyszállitó rész, hátsó fele pedig a podgyászkocsit helyettesiti. Az ilyen, rövid időközökben közlekedő vonatoknak az a nagy előnyük, hogy az utasnak nem kell nézni a menetrendet, egyszerüen kimegy az állomásra és bizonyos, hogy legfölebb félóra alatt már indul is a vonatja.

Ezt a rendszert már egynéhány vasuttársaság kipróbálta, többek közt a páris–orleansi vasuttársaság, a melynek vonalán harmincznégy ilyen kocsi közlekedik. Igen jól bevált a rendszer, kivált Amerikában és Angliában, ugy, hogy valószinüleg a többi vasuttársaság is kiküszöböli üzeméből a hosszu vonatokat.

A rendszer előnye többek közt még az is, hogy általa nélkülözni lehet a jegypénztárt is, mert a jegyeket a vonatkalauznál lehet váltani, a mi által a közönséget megkimélik a pénztár előtt való ácsorgástól és az esetleges elkéséstől. Természetesen, hogy az ilyen rendszerü vonatok által a posta intézménye is tökéletesedik, mert a levelek kézbesitése sokkal gyorsabban történik.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Cikk-ajánló
Uj cement- és téglagyár Szentesen Uj cement- és téglagyár Szentesen
Gunszt Sándor szentesi vaskereskedő és Simkó Ignác szentesi...
Lényegesen leszállították a Szovjetúnióban az élelmiszerek árát Lényegesen leszállították a Szovjetúnióban az élelmiszerek...
A kereskedelmi népbiztosság – mint Moszkvából jelentik –...
Tátrai földvásárlás Tátrai földvásárlás
A következő április 14-iki ülés is egészen interpellácziókra adott...
Érdekes ágyu Érdekes ágyu
A modern haditechnika legujabb és valóban meglepő érdekes vivmánya ez...
Szigorú vasárnapi kihallgatás Farczády Irisz- Luciával Szigorú vasárnapi kihallgatás Farczády Irisz- Luciával
Vasárnap délben bekopogtattunk a Lepke ucca 8. alatti villába, a...
Egyetlen ujjérintéssel knock-outolta a Margitszigeten egy angol kapitány ismeretlen támadóját Egyetlen ujjérintéssel knock-outolta a Margitszigeten egy angol...
Az éjszaka hangos jelenet játszódott le a margitszigeti nyári mulató...
A Nr. 6-os öltözőben, egy pályakezdő komikánál: Márkus Emiliánál A Nr. 6-os öltözőben, egy pályakezdő komikánál: Márkus...
A jobboldali lépcsőn, a szinpad mögött, felbotorkálunk a félemeletre...
A nyomor A nyomor
Budapesten özv. Windhager Józsefné, egy erdőőr özvegye e hónap...
Vasas – UTE 1:1 (1:1) Vasas – UTE 1:1 (1:1)
Az a hatalmas népvándorlás, amely már a kora déli órákban megindult a...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98