Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Szeptember 27-IKÉN hétfőn, lesz huszonöt esztendeje, hogy a magyar dalszinházat vagy dalműszinházat, hivatalos nevén: a Magyar Királyi Operaházat, díszelőadással felavatták. Csakhogy ezt a háromórai fényt és gyönyörűséget legalább tizenkét évi komoly és fáradságos munkának kellett...
ROVATOK
Kossuth Ferencz kereskedelemügyi miniszter, a ki egészségének helyreállitása végett még Karlsbadban időzik, augusztus 27-én titkárával, dr. Pallay Sándorral a szomszédos Marienbadba utazott, a hol most VII. Edvárd...
A utazó közönségnek a figyelmét bizonyára már régebben fölkeltette a budapesti-salgótarjáni és kelenföldi vonalak mentén az őrházak virágdísze, a mellettük jobbról-balról elhúzódó mintaszerű gyümölcsfasorok, a szép...
Urunk születése után az ezernyolczszázhuszonharmadik esztendőnek ugyanazon egy hónapja két lángszellemmel ajándékozta meg nemzetünket. Mint páron csillag az égen, ma is együtt ragyog nevük irodalmunk egén s nem...
Végre kedvezett Zeppelinnek a szerencse és III. számu óriás ballonjával eljutott a mult vasárnap Berlinbe, a hol ugy figadták, mint valami diadalmas hadjárat hősét. A ballon ezuttak is sok viszontagságon ment keresztül,...
Mult heti számunkban a rheimsi versenyek három első napját írtuk le, amelyeknek eredményei máris teljes sikert biztosítottak e modern versenynek. Azóta e siker fokozódott, mert alig volt nap, amelyen ujabb világrekordot...
Tudomány-technika
Sport
A Magyar Atletikai Club nemzetközi atletikai viadala
Tagadhatatlan, összes egyleteink közül a legtöbb érdemet a MAC....
Sport
Sport
A La-Manche csatorna átúszása
A La-Manche csatorna átúszását a múlt héten ismét számosan kísérelték...
Sport
Holbein megkisérli a La Manche átúszását
Nagy érdeklődéssel nézett minden sportember, de a sportbravurok iránt...
Sport
Balatonbajnokság. Nemzetközi úszóverseny
Balatonbajnokság. Nemzetközi úszóverseny. Rendezi a Magyar Athletikai...
Sport
Balaton bajnokság
A Magyar Athletikai Club évenkinti két nagy úszóversenyének másodika...
Tudomány-technika
Automobilszánon az északi sark felé
A tudományt semmiféle veszedelem és balsiker sem riasztja vissza a...
Tudomány-technika
A drótnélküli táviró automobil állomása
Az olasz Marconi csudálatos találmánya lázba hozta a művelt világot....
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.