Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Az eddig megrendezett reprezentatív mérkőzések közül tán a vasárnapi iránt nyilvánult meg a legnagyobb érdeklődés. A millenáris tribünjei már vagy félórával a mérkőzések kezdete előtt zsufolásig megteltek nézőkkel, akik türelmetlenül várták a mérkőző csapatok megjelenését. Ennek a...
ROVATOK
Egy berlini ujságnak irják Newyorkból, hogy a Kolorádó-államban levő denveri osztrák és magyar konzul közlése szerint, báró Vecsera Lajos, a kinek nevét Rudolf trónörökös halála alkalmából, nővérének, Vecsera Mária...
Az úgynevezett székely körvasútnak most megépített utolsó szakaszát október 28-án nyitották meg és adták át a forgalomnak nagy ünnepélylyel. A székely körvasút Mádéfalvánál ágazik el a sepsi szentgyörgy–gyimesi...
Aminek szinte a lehetőségét sem akartuk hinni: Gyulai Pál nincs többé szellemi életünk vezető embereinek sorában, szép ősz feje lehanyatlott, pattogó hangja örökre elhallgatott, éles tolla soha sem fog többé sem...
Eddigelé a vizi járómüveket az utóbbi évtizedek óta akként készitették, hogy az ugynevezett propellercsavarok a vizi jármű oldalán vagy alján, vagy a csucs részén vannak elhelyezve, de mindenesetre ugy, hogy a csavarok...
A MAC. két sportszerepléséről ismert tagja Kelemen Aurél tüzérhadnagy és Lauber Dezső érintezésbe léptek Kutassy dr.-ral, hogy nagy tervei keresztülvitelére két gép álljon rendelkezésére. A Magyar Athletikai Club...
Sport
A tornászati versenyek az Olympián
A tornászati versenyek julius hó 14., 15. és 16-án zajlottak le a...
Bulvár
Sport
Bulvár
Sport
Sport
Sport
A rheimsi aviatikai meeting.
Mult heti számunkban a rheimsi versenyek három első napját írtuk le,...
Sport
A Henrik herceg túraút tátrafüredi állomása
Szerencsésen bevégeztük a tátrai turát, amely korántsem volt olyan...
Sport
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.