Dtum
Login with Facebookk
1911 | Augusztus

Az uj francia közlekedési szabályrendelet

A francia közmunkaügyi miniszter által egy közlekedésügyi szabályzat kidolgozására kiküldött bizottság befejezte munkálatait s tervezet már elnyerte a miniszter jóváhagyását.

 

Az uj szabályzat valóban modern munkát végzett, leszámolt sok ócska tradicióval és méltányosságot gyakorolt a modern közlekedési eszközzel, az automobillal szemben.


A legérdekebb előirás mindenesetre a balrahajtás elrendelése. Franciaországban az uj szabály 15. §-a értelmében: „ Bármely jármű, igásállat stb. vezetője köteles az út baloldalán haladni, hogy a szembejövőket jobboldalt engedje elhaladni a hogy az előhajtás jobboldalt történhessék”.

 

Kocsicsoportok az uj szabályzat szerint legfeljebb 25 méter hosszan haladhatnak egymás után. Érdekes pont az, amely az összes kocsiknak egy vörös hátsó lámpa alkalmazását irja elő. Minden kocsi jobboldalán egy tulajdonos cimét viselő fémtábla alkalmazandó.


A sebességre vonatkozó intézkedések azon főpontban foglalhatók össze, hogy a vezető tartozik mindig sebességének ura maradni, ami a következő magyarázat szerint annyit jelent, hogy kocsijának sebességét a körülményekhez képest tartozik megállapitani ugy, hogy sebességével, sem nem okoz balesetet.


A rendkivüli liberális szabályzat Franciaországban az automobilisták körében élénk örömet keltett s nagy reményekkel néznek törvényerőre emelkedése elé.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Mini galéria
nyitott Clement-Bayard kocsi az ostendei szépségverseny győztese nyitott Daimler kocsi az ostendei szépségverseny győztese
Cikk-ajánló
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98