Dtum
Login with Facebookk
HIRDETÉS
1916 | November

Emeletes villamos vasúti kocsik

A folyton növekedő forgalmat Budapesten és környékén pótkocsik hozzácsatolásával igyekeznek lebonyolítani. Egy-egy ilyen pótkocsival ugyanis egy-egy kocsivezetőt lehet megtakarítani. A kérdésnek ez a megoldása nem a legszerencsésebb, mert a pótkocsikkal megnyujtott villamos vonat a városi forgalmat, különösen az utczakeresztezéseknél hátráltatja és maga is sebességcsökkenést szenved. Bécsben és Berlinben újabb emeletes kocsik beállításával a problémát jóval ügyesebben oldják meg.


Az első emeletes villamos vasúti kocsi Bécsben 1912-ben jelent meg a síneken. Hossza 10.65 m, súlya 14,000 kg volt; 72 ülőhelyet és 20 állóhelyet tartalmazott. Egészen a régi kocsik mintájára épült, minek folytán túlmagas lett (4.90 m), a minek hátrányos következményei görbületeknél, átjáróknál, viaductokon nagyon érezhetők voltak. Nem is építettek több hozzá hasonlót. Spangler mérnök, a bécsi közúti vasutak igazgatója aztán egy második kocsit tervezett, a melynél a magasság kisebbítése azáltal sikerült, hogy a kocsit forgó alvázra helyezte és a középső részt lehetőleg mélyre leszállította olyanformán, a hogy az a budapesti földalatti kocsijainál van. Ez már bevált és azért az újabb kocsiknál rendszerét még tovább javította. Ezeknél a kocsiknál a "földszint" ülőhelyei felett az "emeleten" folyosó, a "földszint" folyosója felett az "emeleten" ülőhelyek vannak, a miáltal a rendelkezésre álló hely kitünően van kihasználva és a kocsi mégis aránylag elég alacsony. A kocsi hossza 14.4 m, szélessége a "földszinten" 2.00 m, az "emeleten" 2.20 m, magassága 4.40 m, súlya 17,000 kg, 82 ülő- és 26 állóhelyet foglal magában.


A berlini kocsit szintén a bécsi mintára alkották meg, csak az ülőhelyek elhelyezését csinálták meg másképpen.

Megosztás:

A cikkhez 1 hozzászólás kapcsolódik!
A hozzászólások megtekintéhez kattintson ide!


HIRDETÉS
Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Francia orvtámadás Francia orvtámadás
Az 1916. évi olympiász ellen megkezdődött már a csatározás azok...
A birkózósport Angliában A birkózósport Angliában
A birkózósport Angliában az utóbbi időben bámulatos népszerűségre...
A fényűzési ló A fényűzési ló
A városokban lakó gazdag emberek, akik nemcsak a legfinomabb ruhában...
Görgei Artur halála Görgei Artur halála
1848-49-diki szabadságharczunk nagy alakja, a dicsőséges és legendás...
Vasuti szerencsétlenség Dorozsmán Vasuti szerencsétlenség Dorozsmán
Szeged mellett Dorozsmán borzalmas vasuti szerencsétlenség történt f....
Hodzsa csehszlovák miniszterelnök nagy magyar beszédet mondott Komáromban Hodzsa csehszlovák miniszterelnök nagy magyar beszédet mondott...
Vasárnap Jókai szülővárosában ünnepséggel tették le a Jókai-szobor...
A nő - ahogy a nő látja, s a nő - ahogy a férfi látja A nő - ahogy a nő látja, s a nő - ahogy a férfi látja
A nő - ahogy a nő látja: mindenek előtt tabu! Nebántsvirág, szentség,...
Testedzés Spanyolországban Testedzés Spanyolországban
Irta: dr. Alfedo Sarrano Fatigati, a Cardenal Ciurces tornaegyesület...
A női szakasz halálára A női szakasz halálára
Csendben, szinte észrevétlenül, ugyszólván egyik napról a másikra,...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98