Dtum
Login with Facebookk
HIRDETÉS
1916 | November

Emeletes villamos vasúti kocsik

A folyton növekedő forgalmat Budapesten és környékén pótkocsik hozzácsatolásával igyekeznek lebonyolítani. Egy-egy ilyen pótkocsival ugyanis egy-egy kocsivezetőt lehet megtakarítani. A kérdésnek ez a megoldása nem a legszerencsésebb, mert a pótkocsikkal megnyujtott villamos vonat a városi forgalmat, különösen az utczakeresztezéseknél hátráltatja és maga is sebességcsökkenést szenved. Bécsben és Berlinben újabb emeletes kocsik beállításával a problémát jóval ügyesebben oldják meg.


Az első emeletes villamos vasúti kocsi Bécsben 1912-ben jelent meg a síneken. Hossza 10.65 m, súlya 14,000 kg volt; 72 ülőhelyet és 20 állóhelyet tartalmazott. Egészen a régi kocsik mintájára épült, minek folytán túlmagas lett (4.90 m), a minek hátrányos következményei görbületeknél, átjáróknál, viaductokon nagyon érezhetők voltak. Nem is építettek több hozzá hasonlót. Spangler mérnök, a bécsi közúti vasutak igazgatója aztán egy második kocsit tervezett, a melynél a magasság kisebbítése azáltal sikerült, hogy a kocsit forgó alvázra helyezte és a középső részt lehetőleg mélyre leszállította olyanformán, a hogy az a budapesti földalatti kocsijainál van. Ez már bevált és azért az újabb kocsiknál rendszerét még tovább javította. Ezeknél a kocsiknál a "földszint" ülőhelyei felett az "emeleten" folyosó, a "földszint" folyosója felett az "emeleten" ülőhelyek vannak, a miáltal a rendelkezésre álló hely kitünően van kihasználva és a kocsi mégis aránylag elég alacsony. A kocsi hossza 14.4 m, szélessége a "földszinten" 2.00 m, az "emeleten" 2.20 m, magassága 4.40 m, súlya 17,000 kg, 82 ülő- és 26 állóhelyet foglal magában.


A berlini kocsit szintén a bécsi mintára alkották meg, csak az ülőhelyek elhelyezését csinálták meg másképpen.

Megosztás:

A cikkhez 1 hozzászólás kapcsolódik!
A hozzászólások megtekintéhez kattintson ide!


HIRDETÉS
Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
A beszélő papírszalag A beszélő papírszalag
A gramofónnak versenytársa támadt. Egy bécsi gyár az éneket, zenét,...
Az olasz külügyminiszter a Balkánról Az olasz külügyminiszter a Balkánról
Méltó feltűnést keltettek Tittoni olasz külügyminiszternek a...
Uj gyorstüzelő ágyu Uj gyorstüzelő ágyu
A hadi technika, különösen a tüzérség lőfegyverei tekintetében az...
Nagy Béla „Barátság” győzött a házak közötti kerékpáros versenyben Nagy Béla „Barátság” győzött a házak közötti kerékpáros...
Az első idei házak közötti kerékpáros verseny végig kitűnő...
A kapcsoló-szörnyeteg a kapcsoló szerkezet A kapcsoló-szörnyeteg a kapcsoló szerkezet
Amióta Anglia egyik tavá­ban a bő fantáziával megáldott emberek egy...
Toborzó lányok Toborzó lányok
A toborzónap sikeres eredményéhez a nők is hozzájárultak, amennyiben...
Színházi bemutatók Színházi bemutatók
Meg kell vallani, hogy a Magyar Színház decemberi újdonságának,...
Andrássy Gyula gróf a jövő politikájáról Andrássy Gyula gróf a jövő politikájáról
Andrássy Gyula gróf belügyminiszter a jövő politikájáról írt a...
A titkos leadóról vall Karády Katalin A titkos leadóról vall Karády Katalin
Bággoni Váró Andor bűnperének tárgyalásánál nagy érdeklődéssel várták...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98