Dtum
Login with Facebookk
Címlap
VEZÉRCIKK
Délelőtt 8 óra 30 perckor az Andrássy-út elején, negyvennyolc csapat, összesen kb. ötszáz versenyzővel indult az Andrássy-úton végig való futóversenyen. A városligeti tónál levő célt (kb. 2400 m.) a MTE I. csapata (Vörös, Bese, Király, Fonyó, Bognár, Steiner, Kayser, Csitkai, Nánási,...
DÍJAINK
Az év honlapja 2010 eFestival 2010
ÚJDONSÁGOK
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
Kedves Olvasók! 10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
ROVATOK
Cikk-ajánló
Villanyégők Ujpesten Villanyégők Ujpesten
A Tugsram alapítója Egger Béla, aki Budapesten született,...
A vaslabda döntője – Ifjusági mérkőzés A vaslabda döntője – Ifjusági mérkőzés
BAK – Vas és fémmunkások SC 2:1 (0:0) – Hungária-ut. 500...
A buváriskola A buváriskola
Torricelli olasz fizikus volt az első, aki megtudta állapítani a...
Ady Endre: Az én kálvinistaságom Ady Endre: Az én kálvinistaságom
Egyik ősöm Adi (Ódi) István (megolvasható sok helyütt, többek között...
A délsarki expeditio automobil-szánkója A délsarki expeditio automobil-szánkója
Az automobilok jelentőségét mi sem bizonyitja jobban, mint hogy...
A Szépművészeti Múzeum Szobortermei A Szépművészeti Múzeum Szobortermei
A napokban nyílt meg a közönség számára a renaissancekori szobrászat...
A mikroszkópium csodáiból A mikroszkópium csodáiból
Van e tiroliaknak egy régi mondájuk. 1670 körül egy páter gyalogolt a...
A Szépművészeti Múzeum Callot-kiállítása A Szépművészeti Múzeum Callot-kiállítása
Callot. Neve összeforrt a harmincéves háborúval, a grandiózus...
A legujabb automobil A legujabb automobil
A motorrendszerű bicziklik, automobiloknak manapság oly számos...
Privát Huszadik század
Páholy
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból (Cseke Gábor olvasónaplója) Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója   Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2013|08|01 - Szerző: Cseke Gábor
A népeket, etnikumokat, fajokat megcélzó anekdotizálás, bár sok esetben érzékenységet sértő, túlzó...
Blog
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
2011|06|02 - Szerző: Tánczos G. Károly
Bűnösök vagyunk mi… …akár a többi nép. Ez igaz, de nem jogosít fel bennünket, magyarokat az elhallgatásra, a letagadásra, még akkor sem, ha Cseres...
Kincskeres?
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
1946. október
47 %
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98