Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Franczia- és Angolországot a La Manche-csatornán át összekötő alagút terve régóta foglalkoztatja a mérnököket. Először I. Napoleon idejében, 1802-ben vetődött fel a gondolat, de komolyabb értékű tanulmányt csak Thomé de Gamond végzett ebben a dologban 1834-től 1866-ig. Thomé de Gamond...
ROVATOK
Kopenhágából jelentik a Neue Freie Pressenek: A Times new-yorki jelentése szerint Berchtold gróf Wiegand amerikai ujságirónak a Szerbiához intézett osztrák ultimátum dolgában azt táviratozta, hogy az a véletlen...
A Giró beillesztése és a pénzkérdés rendezése ügyében szombat délután értekezlet volt a Giró helyiségeiben. Az értekezlet, amelyen Práger vezérigazgató elnökölt, 4 órakor kezdődött és szünet nélkül 1/2 8 óráig tartott....
A figyelmesen olvasónak észrevevései mindig élesebbek, mint a társalgáson keresztül gondolkodónak. Gondolatai súlyosabbak, különösebbek és mindig van bennük valami, ha csak egy leheletnyi is, ami túl a jelentőségen,...
Azt, hogy mennyire számottevően változik meg a testek súlya a mozgás következtében, a következő példával szembeötlően igazolhatjuk. Ha egy jól táplált 100 kg-os ember Budapesten kelet felé (pl. a Barross-utczán...
Hungária-úti pálya. – 5000 néző. – Bíró: Vámos Soma.
Túl vagyunk tehát az első nemzetközi mérkőzésen is. Hosszú szünet után hozzájutott végre a fővárosi sportközönség is megszokott, de régóta nélkülözött...
Sport
Az athéni fiók-olimpiád
Tudvalevő, hogy a modern olympiádok között, melyeket négy évenként...
Kultúra
Kosztolányi Dezső - Baudelaire és Verhaeren
Lehet-e verset - egyik nyelvből a másikra - fordítani? Nem lehet....
Kultúra
Sport
Tudomány-technika
Tudomány-technika
Politika
Bulvár
A kávésok óriási murit csináltak a napokban
A kávésok óriási murit csináltak a napokban a czukorelosztás miatt,...
Nagyító
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.