Dtum
Login with Facebookk
1920 | Szeptember

Oldalkocsi automobillá alakítva

A modern közlekedséi eszközök között a motorkerékpár igen jelentős szerepet játszik. Ezen a helyen fölösleges a motorkerékpár célszerüségéről irni. Itt másról lesz szó. Azokról az ötletekről, amelyeket a technikai világ a motorkerékpár körül valóra vált oly célból, hogy versenyre keljen az automobillal.

Már maga az a körülmény, hogy motorjármüvet produkál a technika, olyat, amely kis helyen fér el, könnyen kezelhető, gyorsan kéznél van és ami a legfőbb, sokkal olcsóbb, mint az automobil, igen sok előnyt ád ennek a járómünek. Mi kissé távol esünk attól az élettől, amely aranyat termel az időből, mi csakbámuljuk Amerikát, de nem értjük meg.

A mi világunk és Amerika között Nyugat-Európa fekszik, a maga urias, kényelmes életével, fényüzésével, eleganciájával, s mi ezt utánozzuk. Pedig nekünk Amerikát kellene példának vennünk. Csak egy igen csekélynek látszó, de lényegében jellemző körülményt emlitünk itt meg. Nálunk nem uri dolog, nem elegáns, főleg hölgyeink szemében elvetni való dolog kerékpáron járni.

A mi elegáns világunk még konflisra sem ül, nálunk a fiakkernél kezdődik az úr! Amerikában, ahol egy autóbérelése csak annyiba kerül, mint nálunk este nyolckor a villamos tarifa, csak azok ülnek ilyen járómüre, akiknek végtelenül sürgős az utjuk s kerékpáron jár az orvos, tanár, mérnök, biró, hivatalnoknő, szakácsnő s mindenki, akinek hosszu utat kell megtennie gyorsan.

Akinek pedig van hozzá tehetsége, megtanulja a motorkezelést s nem sokkal drágábban szerzi meg a motorkerékpárt, mint mi. Hosszu, talán unalmas leirások bizonyitanák, hogy hol hibáztuk el életünket, hol tértünk el Amerika példájától és Párisban, Londonban fényüző életet élő embereket utánozzuk anélkül, hogy az angol és francia ipari tevékenység példáját is követnők.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Minőségi termelést sürgetett a nyíregyházi dohánytermelők nagygyűlése Minőségi termelést sürgetett a nyíregyházi dohánytermelők...
A Tiszántúli Mezőgazdasági Kamara és a Szabolcsvármegyei Gazdasági...
Felhívás a 25 éves M. A. C. tagjaihoz Felhívás a 25 éves M. A. C. tagjaihoz
Az ország egyik legtekintélyesebb sportegylete 25 éves jubileuma...
A párizsi műkorcsolyázó Európa-bajnokság A párizsi műkorcsolyázó Európa-bajnokság
A műkorcsolyázó Európa-bajnokságokat szombaton a párisi...
Gyüjtőszin gépkocsik számára. Gyüjtőszin gépkocsik számára.
Nagy városokban az automobilok erősen megszaporodnak, úgy hogy...
A Déli vasut jelentéséből A Déli vasut jelentéséből
A cs. és kir. szab. déli vaspálya társaság a rettenetes háboru...
A budapesti és környékbeli villamos vasutak átvétele A budapesti és környékbeli villamos vasutak átvétele
A kereskedelmi miniszter tudvalevőleg mindjárt müködése első napján a...
Tartuffe Tartuffe
A Tartuffe körülbelül a legnagyobb és legnehezebb Moliére-szerep....
M.L.Sz. reprezentatív csapata – Cseh Labdarugó Szövetség reprezentatív csapata 1:1 M.L.Sz. reprezentatív csapata – Cseh Labdarugó Szövetség...
A cseh labdarugó szövetség nem küldte le azt a csapatot, melyet a...
320 millió lenne Nagymagyarország nyugdíjterhe, ami ma 217 millió 320 millió lenne Nagymagyarország nyugdíjterhe, ami ma 217 millió
„Tanulmányok a nyugdíjkérdéshez” címmel most jelent meg a...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98